فرماندار کرمانشاه به اشاره به تشکیل نشدن جلسات شورای شهر و معطل ماندن امور گفت: قرار است رییس شورا طی ۴۸ ساعت آینده، گزارش غیبت اعضا را با ذکر دلیل برای فرمانداری ارسال کند تا ما از طریق هیات حل اختلاف استان موضوع را پیگیری کنیم.
کد خبر: ۹۳۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ 19 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا فضل الله رنجبر  افزود: پس از تشکیل نشدن جلسات شورای شهر، معطل شدن امور شهر، روی زمین ماندن طرح‌ها و لوایح و تشکیل نشدن کمیسیون‌های داخلی شورای شهر کرمانشاه، هفته گذشته به احترام مردم و حرمت شورای شهر، اعضای شورا را برای تشکیل جلسه به فرمانداری دعوت کردم.

او عنوان کرد: متاسفانه به دلیل غیبت چهار نفر از اعضای شورا، این جلسه هم رسمیت پیدا نکرد به همین دلیل از رییس شورای شهر درخواست کردم نسبت به تشکیل جلسات شورای شهر اقدام کند و کمیسیون‌های داخلی شورا را تعیین تکلیف کند.

رنجبر گفت:، اما با وجود دعوت رییس شورا برای جلسه روز دوشنبه ۲۹ دی، باز هم سه نفر از اعضا غیبت کردند و یک نفر هم در مرخصی بود که به همین دلیل جلسه رسمیت پیدا نکرد.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه من وظیفه خود را نسبت به مردم انجام داده و پیگیری کرده‌ام افزود: دیگر جلسه‌ای برای شورای شهر تشکیل نمی‌دهم مگر اینکه استاندار در این باره دستور لازم را به فرمانداری بدهد.

او اظهار داشت: از رییس شورای شهر هم خواستم که طی ۴۸ ساعت آینده، گزارش تشکیل نشدن جلسات شورا و حضور نیافتن یا غیبت اعضا را با ذکر دلیل برای فرمانداری ارسال کند تا ما از طریق هیات حل اختلاف استان موضوع را پیگیری کنیم.

به گفته رنجبر، چنانچه در ۴۸ ساعت مشخص شده این گزارش به فرمانداری ارسال نشود، ما براساس مستندات موجود، فیلم‌ها و گزارش نماینده فرماندار از جلسات، گزارش لازم را برای هیات حل اختلاف استان ارسال می‌کنیم.

هیات حل اختلاف استان کرمانشاه به ریاست استاندار و با عضویت رییس کل دادگستری، ۲ نفر از نمایندگان مجلس و نماینده شورای اسلامی استان تشکیل می‌شود و تعیین مهلت محدود برای جبران تخلف، تذکر، جریمه، انحلال شورا و تعیین شهردار جدید از جمله اختیارات آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اختلاف بین اعضای شورای شهر کرمانشاه طی سه ماه اخیر بالا گرفته و تقریبا همه جلسات آنان با غیبت بخشی از اعضا برگزار نشده یا نیمه تمام مانده است.

شورای شهر یک میلیونی کرمانشاه ۱۱ عضو دارد. این شورا آبان سال ۱۳۹۷ به اتفاق آرا سعید طلوعی را به عنوان شهردار انتخاب کرده، اما اکنون بر سر ادامه فعالیت او اختلاف نظر دارند.

زمزمه‌های مخالفت برخی اعضای شورا با رویه‌های طلوعی از تابستان سال ۹۸ به رسانه‌ها راه پیدا کرد و خیلی زود به فریاد‌هایی علیه شهردار تبدیل شد.

حامیان شهردار، مخالفان را به باج خواهی متهم کرده اند و منتقدان هم شهردار را به تخلفات مالی انبوه.

از یک سالگی شهردار شدن طلوعی، شورای ۱۱ نفره کرمانشاه به ۲ گروه تقسیم شد که تاب تحمل همدیگر را هم ندارند؛ یک گروه حامی سینه چاک طلوعی و گروه دیگر دنبال پایان دادن به تک‌تازی شهردار.

اختلاف در شورای شهر پنجم البته سابقه‌ای به انداره عمر این شورا دارد به طوری که تنش درون آن در سال ۱۳۹۷ بر سر انتخاب شهردار آنقدر بالا گرفت که نزدیک بود به سرنوشت شورای شهر سوم مبتلا شود؛ شورای سوم هم گرفتار باند بازی در انتخاب شهردار شد و، چون هیچ یک از ۲ گروه اقلیت و اکثریت آن کوتاه نیامدند، در نهایت منحل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار