منصور احمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۳۱ گلخانه گل‌های زینتی در استان کرمانشاه فعالیت می کنند که ۸ گلخانه آن مربوط به تولید گل رز و آلسترومریا است.
کد خبر: ۹۳۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 19 January 2021

منصور احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در سال جاری ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه انواع گل در استان کرمانشاه تولید شده است.

وی خاطر نشان کرد:گل های زینتی تولید شده در گلخانه های استان شامل گل‌های زینتی، آپارتمانی، درختچه‌های زینتی و گل‌های شاخه بریده است.

احمدی افزود: انواع گل‌های زینتی در استان شامل گل رز، آنتوریم، آلسترومریا و ژربرا است که بیشترین گل زینتی تولیدی در استان کرمانشاه گل رز است که محبوبیت بیشتری در بین مردم دارد و گل رز به عنوان ملکه گل ها همواره مورد توجه بوده و در حال حاضر این گل یکی از محبوبترین گلهای جهان است و در صدر تولیدات قرار دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای توسعه فعالیت گلخانه‌ها تسهیل در صدور مجوز در اولویت قرار گرفته و با حذف استعلامات زمان صدور مجوز گلخانه‌ها از یک ماه به ۷ روز کاهش پیدا کرده است و برای احداث گلخانه تا ۸۰ درصد هزینه راه اندازی تسهیلات ۱۲ درصد با بازپرداخت ۵ ساله تعلق پرداخت می شود.

وی اشتغال زایی بیشتر در واحد سطح، افزایش تولید در واحد سطح، بر داشت دائمی محصول در طول سال، صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از اراضی غیر قابل کشت با استفاده از روشهای هیدروپونیک و عرضه محصول در خارج از فصل تولید را از مزایای تولید گل های شاخه بریده دانست .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار