امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت: پیشرو بودن ناجا در ماموریت اربعین حسینی نسبت به سایر سازمان ها ستودنی است.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵ 19 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار  در دیدار با جانشین معاون هماهنگ کننده و فرمانده قرارگاه اربعین ناجا، بیان کرد: اربعین حسینی (ع) فرصت مهمی برای ترویج اخوت اسلامی و معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی به جهانیان است.

وی افزود: مردمداری و تکریم زائران از مهمترین ویژگی پلیس جمهوری اسلامی ایران است و کارکرد نیروی انتظامی مبتنی بر رفتارهای جمعی، مشارکتی و پیشگیری اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اینکه پلیس ما یک پلیس ولایی و از بطن مردم است، گفت: نیروی انتظامی در اربعین سال‌های گذشته خوش درخشید و توانست این ماموریت بزرگ، سنگین و طاقت فرسا را بدون هیچ‌گونه مشکلی به سرانجام برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، امنیت و عملکرد پلیس استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: عملکرد مثبت انتظامی استان ایلام، نشانگر تلاش و کوشش صادقانه کارکنان خدوم انتظامی ایلام و تعامل و همکاری مردم برای حفظ نظم و امنیت است.

وی، با اشاره به اینکه در ماموریت بزرگ اربعین بین نیروهای نظامی، انتظامی و همچنین سایر نهادهای، دولتی و غیر دولتی هماهنگی و تعامل خوبی وجود دارد، عنوان کرد: حضور میدانی فرماندهان نظامی و انتظامی در بین مردم، ضمن افزایش احساس امنیت، همبستگی و انسجام ملی را به دنبال دارد، لذا پلیس امروز یک پلیس اجتماعی است.

نقش تاثیرگذار اقدامات فرهنگی در اربعین

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه سخنان خود به پیشرو بودن و مسئولیت پذیری ناجا در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مدیریت ناجا در بحث اربعین قابل تقدیر است و ناجا با شروع زود هنگام، رایحه خوش اربعین را در فضای کشور منتشر کرد.

وی، به نقش تاثیرگذار اقدامات فرهنگی در خلال اربعین اشاره کرد و افزود: جاذبه امام حسین (ع)،تمام آزادی خواهان و مسلمانان جهان را به سوی خود جذب می‌کند، لذا برای گسترش و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی، ایثار و شهادت را در بین کشورهای بایستی بخشی از بودجه اربعین به برنامه‌های فرهنگی اختصاص داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان از اهتمام ویژه ناجا برای برگزاری ماموریت اربعین حسینی قدردانی و ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های گسترده‌ای که این نیرو خدمتگذار آغاز کرده است، سال آینده با فراهم شدن شرایط لازم برای سفر معنوی اربعین حسینی و ریشه کنی ویروس کرونا، شاهد حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در استانمان باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار