مجید یزدان پناه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجباری نبودن حضور در کلاس خبر داد و گفت:یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نهادهای اجتماعی، آموزش و پرورش است که مسئولیت انتقال عناصر فرهنگی به نسل جوان را بر عهده دارد.
کد خبر: ۹۳۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 18 January 2021

مجید یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: آموزش و پرورش برای رسیدن به اهدافش نیازمند مشارکت همه نهادها است و مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف در اجرای مصوبات و سیاست‌های شورای آموزش و پرورش، این نهاد را به سمت تعالی می برد، هرچند برای تحقق این مشارکت به اراده ای فراسازمانی نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: قانون شوراهای آموزش وپرورش با توجه به تجربیات و نظر صاحب‌نظران نیازمند اصلاحاتی در باب تفویض اختیار و قدرت عمل بیشتر به شوراهای آموزش وپرورش است.

یزدان‌پناه تصریح کزد: پیشنهاد راه اندازی ستاد راهبری و راهبردی فعالیت‌های شوراهای آموزش وپرورش به ریاست معاون اول رئیس جمهور یا یکی از معاونین ایشان را مطرح کردیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در جریان زلزله بزرگ استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ پس از بیانات مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) مبنی بر تلاش برای تبدیل تهدید زلزله به فرصت، ظرف مدت دو تا سه سال پس از زلزله اتفاق ماندگاری در استان افتاد، به نحوی که ظرف هزار روز پس از زلزله هزار کلاس درس با مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع و هشت سالن ورزشی و دو استخر دانش آموزی در استان ساخته شد.

وی گفت: پس از زلزله ۲۷۰۰ میلیارد ریال در حوزه مدرسه سازی در استان کرمانشاه هزینه شد که ۱۲۵۰ میلیارد ریال آن سهم خیرین و ۱۴۵۰ میلیارد ریال دیگر سهم دولت بوده است.

 یزدان پناه اظهار کرد:ساخت و سازهای پس از زلزله سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه را از ۵.۶ مترمربع به ۶.۴۱ مترمربع ارتقا داد و همه اینها در حالی است که میانگین سرانه فضای آموزشی کشور در حال حاضر ۵.۲۱ مترمربع است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان گفت:حضور در کلاس های در درس اجباری نیست و والدین می توانند در این مورد تصمیم گیری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار