مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام؛
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام گفت: هفت هزار و ۹۰۰ راس دام و احشام قاچاق از ابتدای سال جاری تا پایان آدرماه از مرزهای این استان بازگردانده شده است.
کد خبر: ۹۳۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 18 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ جوهر نادری  اظهار داشت: مبارزه مستمر با قاچاقچیان بویژه افرادیکه دام های مولد را از استان قاچاق و آنرا به خارج از کشور صادر می کنند از مهم ترین برنامه های ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز استان است تا بیش از پیش از این ذخائر ملی حراست و نگهداری شود.

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز، قاچاق احشام به خارج از مرزها با توجه به سودآوری زیاد به حربه ای از سوی قاچاقچیان برای خروج دام زنده از کشور و استان تبدیل شده بود که خطر نابودی دام های مولد را متصور می شد اما با هماهنگی تمامی دستگاه های انتظامی ، امنیتی و قضایی برخورد قاطع با این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام یادآور شد: سال گذشته در بازه زمانی ذکر شده ۲ هزار و ۴۰۰ راس دام زنده قاچاق در استان کشف شد که امسال این تعداد با نظارت بیشتر به هفت هزار و ۹۰۰ راس افزایش یافته و این رویه دنبال خواهد شد.

نادری تاکید کرد: ارزش ریالی دام های زنده کشف شده از قاچاقچیان که قصد خروج آنرا از مرزهای استان داشتند، بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال بوده است.

وی به قاچاقچیان هشدار داد اعضای ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز استان در مبارزه با این افراد که اقتصاد ملی را هدف گرفته اند، عزمی راسخ دارند و اجازه عرض اندام به آنها را نخواهند داد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲۱ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده که این مقدار در دوره مشابه پارسال ۵۹۲ پرونده بوده است.

ارزش پرونده‌های تشکیل شده برای کالاهای قاچاق کشف شده در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۵۱۰ میلیارد ریال می‌رسد.

استان ایلام با وجود داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق اما با توجه به نظارت مستمر نیروهای اطلاعاتی و انتظامی به نسبت سایر استان‌ها، پدیده قاچاق کالا و ارز شیوع کمتری دارد ولی با این وجود در سال‌های اخیر این پدیده در استان نیز تا حدی پررنگ شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار