علیرضا چراغی در گفتگو با تابناک:
مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمانشاه از لزوم نظارت بر استحکام سازه ها در حین اجرای پروژه ها عمرانی خبر داد و گفت: پروژه‌ها عمرانی نیازمند کنترل کیفی است.
کد خبر: ۹۳۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 18 January 2021

علیرضا چراغی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:وظیفه اصلی این مرکز کنترل کیفی پروژه ها عمرانی در سطح استان علی الخصوص پروژه ها دولتی و گاها پروژه ها بخش خصوصی (همچنین در حوزه نظام مهندسی) است. به علاوه آزمایشات خاک، بتن و آسفالت جاده ها توسط این مرکز انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه کنترل کیفی هر آنچه مربوط به استحکام یک سازه شامل سازه فرودگاه، پل، سد، جاده یا ساختمان است بر عهده آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می باشد، خاطر نشان کرد: این مرکز با ۶٠ سال سابقه فعالیت در زمینه کنترل کیفی پروژه ها عمرانی، زیر مجموعه وزارت راه و شهر سازی و صد درصد دولتی است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: فعالیت ها این مرکز به صورت مداوم است و در حال حاضر برای اکثر پروژه ها دولتی استان مثل سدها، پروژه ها راه سازی، روکش آسفالت و فرودگاه، طی یک قرارداد کاری واحدی را در محل اجرای پروژه مستقر و به صورت تمام وقت ارائه خدمت می کنیم.

این مسئول در خصوص روند کار این مرکز در حین اجرای پروژه افزود: معمولا پیمانکار مقطعی را برای بتن ریزی، عملیات خاکی و آسفالتی آماده می کند که توسط دستگاه نظارت پروژه چک می شود.

چراغی تاکید کرد: آزمایشگاه، آزمایشات مربوط به کنترل کیفی را انجام می دهد و در صورت تایید، عملیات بعدی ادامه می یابد. اگر پروژه ها به هر دلیلی از لحاظ کنترل کیفیت رد شوند، پیمانکار موظف است مجددا آن را اصلاح کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار