مسعود مردانی در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص بیماری های عفونی و مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:علی رغم اینکه مرگ و میر کرونا انگلیسی زیاد نیست، سرعت انتقال آن بالا است.
کد خبر: ۹۳۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 17 January 2021

مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهارکرد: تفاوت ویروس جهش یافته یا کرونا انگلیسی با ویروس کرونا قبلی این است که شدیدا آلوده کننده بوده و میزان سرایت آن در حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه این ویروس افراد زیر ۲۰ سال را بیشتر از افراد میانسال دیگر مبتلا می‌کند، خاطر نشان کرد: ویروس کرونا جهش یافته از اواخر شهریور در انگلیس مشاهده شد و به بیشتر مناطق سرایت کرد.

فوق تخصص بیماری ها عفونی با بیان اینکه افراد مبتلا به این ویروس با یک تماس کوچک می‌توانند اطرافیان را مبتلا کنند، تصریح کرد: ماهیت ویروس، علت اصلی جهش کرونا است و راه‌های پیشگیری از کرونا انگلیسی فرقی با کرونا معمولی ندارد لذا ماسک، فاصله گذاری، شستن دست و پرهیز از دورهمی‌ها توصیه می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: خیلی از کشورها ممکن است امکانات تشخیص کروموزومی و ژنتیکی این ویروس را نداشته باشند، اما در ایران توانایی شناسایی این ویروس را با تست پی سی آر داریم.

مردانی تاکید کرد: در انگلیس که جهش ویروس اعلام شد، واکسن کرونا به شهروندان تزریق می‌شود و این نشان می‌دهد که به احتمال زیاد واکسن‌های تولید شده در دنیا روی این ویروس جهش یافته مؤثر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار