پیام مشترک حجت‌الاسلام و المسلمین «الله نور کریمی‌تبار» و «قاسم سلیمانی دشتکی» در آستانه برگزاری کنگره ملی "عقیق و ارغوان" که امشب به صورت مجازی برگزار می‌شود، به شرح زیر است:
کد خبر: ۹۳۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ 16 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛اندیشه‌های انسانی و میراث معنوی و مذهبیِ کهن سرزمین ایران اسلامی، در طول روزگاران، با هنرهایی اصیل و ارزشمند به عنوان ودیعه‌ای قدسی، حفظ، منتقل و متعالی شده است و حماسه‌ی حسینی علیه السلام در طول چهارده قرن، چشمه‌ای زایا و منبع ناب الهام، برای بهترین آفرینش‌های هنری و ادبی بوده است.

شعر به عنوان ترجمان لحظه‌های جوشش عشق و شهود همواره فصل مشترکی  روشن، برای فرهنگ و ادبیات اقوام ایرانی بوده و بستری برای تعمیق فرهنگ دینی و آموزه‌های حسینی فراهم کرده است.

کنگره‌ی فاخر و ملی اربعین در آیینه‌ی شعر اقوام ایرانی"عقیق و ارغوان" همچون چاووشی خوش سوار و مرکبی راهوار برای خیل عظیم زائران حسینی و شاعران اربعینی است، تا در منزلِ امن عاشقی، یعنی دروازه‌ی عتبات عالیات و قدمگاه خادمان سالار شهیدان - ایلام قهرمان- آرام بگیرد.  

اکنون‌ که کاروان بی قرارِ این سوگواره به منزلگاه دوم رسیده، امید است با جوشش ذوق شاعران جای جایِ ایران زمین و کوشش مدیران فرهنگی استان ایلام، سپهر ادبیات عاشورایی از مطلعِ زرّین آفتاب حسینی، پرفروغ‏ شود.

از این رو، به نوبه‌ی خود، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از تلاش‌های ارزشمند همه‌ی عاشقانِ مکتب سیدالشهدا (ع) و دست‌اندرکارانِ خدوم این رویداد بزرگ فرهنگی تقدیر می‌کنیم و استمرار و تعالی آن را از بارگاه الهی خواستاریم.

این کنگره از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و قدردانی از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار