هومن رفیعی سروری در گفتگو با تابناک:
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه گفت: در نه ماه نخست سال جاری بیش از ۴۵ هزار ماموریت امدادی توسط نیرو های اورژانس ۱۱۵ به انجام رسیده که بیشترین آن مربوط به بیماران قلبی و تنفسی بوده است.
کد خبر: ۹۳۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 15 January 2021

هومن رفیعی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در نه ماه نخست سال جاری ۴۵ هزار و ۳۹۵ ماموریت امدادی توسط همکاران ما در مرکز فوریت های پزشکی به انجام رسیده است که از این تعداد ۳۷ هزار ماموریت شهری و ۸ هزار و ۳۷۷ ماموریت جاده ای بوده و از میان این ماموریت های جاده ای نیز ۳ هزار و ۲۲۴ مورد تصادفی و ترافیکی و ۵ هزار و ۱۲۹ مورد هم ماموریت های غیر ترافیکی بوده اند.

وی افزود: بیشترین ماموریت اورژانس ۱۱۵ در سال جاری مربوط به بیماران تنفسی و قلبی بوده است که ویروس کویید۱۹ در این آمار بی تاثیر نبوده و سبب افزایش بیماران تنفسی نسبت به سالیان گذشته شده است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان تصریح کرد: هرساله شاهد مرگ و میر افرادی هستیم که به علت نا آگاهی و استفاده ناصحیح از وسایل گرمایشی گاز سوز دچاز مسمومیت و فوت می شوند.

این مسئول توصیه هایی جهت افزایش آگاهی مردم در این بخش ارائه نمود: اطمینان از نبود نقص فنی در وسایل گرمایشی، بررسی مکرر دودکش ها از حیث باز بودن مسیر آنها، بررسی رنگ شعله وسایل گاز سوز که باید آبی باشد و در غیر این صورت نشان دهنده سوخت ناقص است.

رفیعی سروری تاکید کرد: دودکش باید داغ شود که در غیر این صورت به معنای عدم تهویه کافی است، از کلاهک H برای دودکش ها استفاده شود و از قرار دادن لوله بخاری در آب اکیدا خودداری شود، اگر افراد علائمی شبیه به سرما خوردگی پیدا کردند به مسمومیت با منواکسید کربن شک کنند و با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و تا زمان رسیدن نیروهای امدادی فرد مسموم را در محیط آزاد قرار دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار