حسین حیدری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه گفت:در راستای جلوگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نمهیدات و آمادگی های لازم صورت گرفته زیرا تشخیص سریع این بیماری در کنترل آن بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۳۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 14 January 2021

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار  تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تا کنون 12 هزاربار پایش از واحدهای صنعتی، سنتی و تالاب ها انجام شده است. 

وی خاطر نشان کرد:  جلسات مختلف با هدف اطلاع‌رسانی مناسب ، جلوگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و ایجاد آمادگی لازم در قسمت‌های مختلف فنی مرتبط جهت مقابله با شیوع احتمالی این بیماری برگزار شده است.

مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه افزود: این بیماری یکی از بیماری‌های ویروسی و مشترک بین انسان و پرندگان می‌باشد که خطر شیوع این بیماری در فصل سرما و با مهاجرت پرندگان افزایش می‌یابد لذا ضرورت دارد این بیماری به دلیل ایجاد خسارت‌های سنگین اقتصادی درصنعت مرغداری مورد توجه و اهمیت ویژه قرار گیرد.

حیدری تصریح کرد: بیماری آنفلوانزا درصورت شیوع، عواقب بهداشتی و اقتصادی گسترده‌ای به همراه دارد و می‌تواند بعنوان بیماری مشترک سلامت و بهداشت جامعه را تهدید کند.

وی  در پایان تأکید کرد: با هدف تشخیص سریع بیماری نیاز است کلیه واحدها به صورت روزانه مورد پایش قرار گیرند وهرگونه کاهش مصرف دان و آب و یا کاهش تولید و نیز مشاهده تلفات سریعاً گزارش شود تا اقدامات بعدی انجام شود؛ چرا که تشخیص سریع بیماری در مقابله و مهار آن نقش دارد و بسیار حائز اهمیت است.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار