پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیر کل انتقال خون کرمانشاه گفت: ذخایر گروه های خونی منفی بسیار پایین است و اهدا کنندگان پلاسما بدانند که تزریق آن به بیماران کرونایی در دو تا سه روز نخست ابتلا، بسیار موثر و کمک کننده است.
کد خبر: ۹۳۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 13 January 2021

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی مرکز نسبتا مناسب است، فقط ذخایر گروه های خونی منفی پایین است.

وی با اشاره به اینکه ذخایر خونی، خصوصا پلاکت ها را با توجه به عمر کوتاهشان مدت زمان طولانی نمی توانیم نگه داریم، خاطر نشان کرد: عمر پلاکت ها یک روز و مدت زمان نگهداری آن ها نهایتا سه روز است و گروه های خونی منفی عموما با کمبود ذخیره مواجه هستند.

مدیر کل انتقال خون کرمانشاه با تاکید بر اینکه نیاز به خون به زمان یا مکان خاصی منحصر نیست، اضافه کرد: متاسفانه بهبود یافتگان کرونا از اهدای پلاسما استقبال زیادی نکردند.

این مسئول در ادامه روند اهدای پلاسما و تاثیر آن بر بهبودی بیماری کرونا را تشریح کرد و گفت: سیستم ایمنی بدن فرد مبتلا به هر بیماری پس از بهبود، آنتی بادی علیه ویروس ساخته و آن را از بین می برد، نکته مهم در مورد آنتی بادی کرونا ویروس این است که خیلی پایدار نیست و طبق مقالات منتشر شده نهایتا سه الی چهار ماه بعد، آنتی بادی در بدن افراد از بین می‌رود.

وی ادامه داد: بهترین زمان برای اهدا این آنتی بادی یک ماه پس از بهبودی بیمار است، در واقع پلاسما موجود در بدن بهبود یافتگان کرونا با تزریق به بیماران کنونی خصوصا در دو سه روز ابتدای ابتلا، در تسریع بهبودی و بهتر شدن حال بیمار بسیار موثر است.

صالحی فر تاکید کرد: در تمامی کارآزمایی های بالینی ثابت شده تزریق پلاسما در یک و دو روز ابتدای ابتلا بسیار کمک کننده تر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار