بهمن روشنی در گفتگو با تابناک:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به «ام اس» در استان کرمانشاه شناسایی شدند
کد خبر: ۹۳۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ 12 January 2021

بهمن روشنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:تعداد ۱۸۰۰ بیمار مبتلا به «ام اس» در استان کرمانشاه در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام شده اند و امسال ۱۳۰۰ حواله دارویی رایگان برای حمایت از این بیماران صادر شده است.

وی افزود:برآورد ما این است که حدود ۳۰۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در استان وجود دارد، اما برخی از افراد به دلایلی تمایلی به ثبت نام در لیست بیماران ام اس ندارند و از تعرفه آزاد استفاده می‌کنند.

روشنی تصریح کرد:بیماری ام اس بیماری ایام جوانی است و بیشتر مبتلایان به این بیماری در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۳۵ سال قرار دارند و شیوع آن در خانم‌ها نیز بیشتر است.

معاون دانشگاه گفت:بسته‌های حمایتی بیماران ام اس شامل خدمات دارویی و درمانی است که از جمله آن‌ها می‌توان به ۱۲ نوبت ویزیت رایگان در سال توسط متخصص مغز و اعصاب، سالیانه ۱۲۰ جلسه فیزوتراپی رایگان، هرسه ماه یک بار آزمایش رایگان و انجام ۴ نوبت «ام ار آی» رایگان در طول سال اشاره کرد. همچنین ۷ قلم داروی بیماران ام اس تحت پوشش بسته حمایتی قرار دارد که ۵ قلم خوراکی آن کاملا رایگان و دو قلم آمپول تزریقی بیماران بستری ۹۰ درصد تعرفه رایگان دارد.

بهمنی در پایان ابراز کرد:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جز نخستین دانشگاه‌هایی است که کلینیک جامع بیماران خاص را در سال ۹۸ راه اندازی کرده و این کلینیک در طبقه سوم درمانگاه بوستان [روبه روی بیمارستان امام رضا (ع)]واقع شده و بیماران مبتلا به ام اس می‌توانند به طور تخصصی از خدمات درمانی این کلینیک بهره‌مند شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار