یدالله شکری در گفتگو با تابناک:
فرماندار ثلاث باباجانی گفت: طرح دشت ازگله تاثیر به سزایی بر اشتغال زایی و افزایش تولید محصولات کشاورزی منطقه دارد و موجب پایداری روستاهای مرزی می شود.
کد خبر: ۹۳۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 10 January 2021

یدالله شکری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در طرح دشت ازگله در سنوات گذشته بیش از ۹۰۰ هکتار زمین کشاورزی جهت آبیاری و ۱۴۰ هکتار باغات در این دشت به شهرستان ثلاث باباجانی اختصاص داده شد.

وی افزود: از این ۱۴۰ هکتار باغات اختصاص داده شده، بیش از ۴۰ هکتار از آن را به بهره برداری رسانده ایم و ۱۰۰ هکتار دیگر نیز در حال آماده سازی است همچنین ایجاد سیستم آبیاری قطره ای و بارانی در قسمت اعظم این ۹۰۰ هزار هکتار زمین به اتمام رسیده است.

فرماندار ثلاث باباجانی تصریح کرد: در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و در معیت نماینده شهرستان جلسه ای در خصوص سد این منطقه برگزار شد و قرار بر این شده است که برای ۱۵۰۰ هکتار زمین از بالا دست سد و ۱۵۰۰ هکتارِ دیگر زمین از پایین دست آن آب اختصاص داده شود.

این مسئول گفت: بر اساس جلسه ای که اخیرا برگزار شده است کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اختصاص آب سد برای سه هزار هکتارِ دیگر زمین موافقت کرده که با فراهم آمدن زمینه اشتغال و افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی و درآمد مردم‌ منطقه همراه خواهد بود و نوار سبزی در شهرستان ایجاد و پایداری روستاها در نقاط مرزی را به وجود خواهد آورد.

شکری در پایان تاکید کرد: تمام اعتبارات جهت ایجاد سیستم آبیاری قطره ای و بارانی این زمین ها رایگان بوده و هیچ وجهی از مردم دریافت نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار