سجاد پرسته در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی کشاورزی، روستایی و عشایری استان کرمانشاه گفت: این سازمان حمایت هایی از خانوارهای آسیب دیده از کرونا که تحت پوشش بیمه روستایی هستند به عمل آورده است.
کد خبر: ۹۳۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 10 January 2021

سجاد پرسته در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طی ماه های گذشته سامانه ای پیامکی جهت شناسایی افراد تحت پوشش بیمه ما ک از کرونا آسیب دیده اند را راه اندازی کردیم که این افراد می توانند ابتلا خود به بیماری کرونا را از طریق این سامانه به ما اطلاع دهند.

وی افزود: پس دریافت پیامک، همکاران ما جهت اطمینان از صحت موضوع اقدامات لازم را انجام داده و مرحله راستی آزمایی را تکمیل می کنند و سپس اقدام به اخذ مشخصات و شماره حساب افراد می کنند.

پرسته تصریح کرد: به دنبال این امر حدود ۱۰ خانوار که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی روستایی و عشایری بودند و به علت ابتلا به کرونا آسیب هایی به آنها وارد آمده بود شناسایی و هم اکنون در مرحله واریز کمک هزینه کرونا قرار دارند.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی روستاییان در ادامه به بیان شرایط بازنشستگی پیش از موعد پرداخت: تخصیص بیمه به این افراد از سال ۹۶ اجرایی شد و تا سال ۱۴۰۰ ادامه دارد و هر ساله، یک سال از سن افراد کم و یک سال به مقدار پرداخت حق بیمه اضافه میشود.

این مسئول گفت: سال ۹۶ افرادی که ۷۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه پرداخت بیمه روستایی را داشتند بازنشسته محسوب می شدند، در سال ۹۷ سن افراد به ۶۹ و مدت زمان پرداخت حق بیمه به ۱۱ سال رسید، در سال سوم اجرای طرح این مقدار به ۶۸ سال سن و ۱۲ سال پرداخت حق بیمه روستایی رسید.

پرسته تاکید کرد: در سال جاری نیز افرادی که دارای ۶۷ سال سن و ۱۳ سال پرداخت حق بیمه هستند مشمول طرح می شوند برای سال آینده که سال آخر اجرای طرح است این مقادیر به ۶۶ سال سن و ۱۴ سال بیمه پردازی می رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار