مشاور عالی وزیر نفت با بیان اینکه با تصمیم این وزارتخانه، استان کرمانشاه صاحب «پالایشگاه گازی» می‌شود، گفت: مطالعات اولیه احداث این پالایشگاه انجام شده و تیم‌های تخصصی مجموعه صنعت نفت کار را شروع کرده‌اند.
کد خبر: ۹۳۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵ 10 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،کرمانشاه صاحب «پالایشگاه گازی» می‌شود «بهروز نعمتی» افزود: پالایشگاه گازی کرمانشاه و مجموعه های وابسته با ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ساخته می شود.

او گفت: طرح احداث این پالایشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه درون‌زا و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان کرمانشاه به ویژه ذخایر گازی خوب استان و مصوب شده و اکنون در حال انجام مطالعات است.

نعمتی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و تاکید وزیر نفت و استاندار کرمانشاه باید از هم اکنون برای آموزش و تامین انبوه نیروهای انسانی مورد نیاز این پالایشگاه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد که در این زمینه لازم است سازمان فنی و حرفه ای وارد شود و مجموعه صنعت نفت هم حمایت خواهد کرد.

او بر ضرورت همفکری و همراهی برای به سرانجام رساندن این پالایشگاه تاکید کرد و گفت: اگر تلاش‌های مهندس زنگنه و آقای بازوند نبود پالایشگاه گازی به نتیجه نمی رسید.

مشاور عالی وزیر نفت همچنین افزود: در کنار پالایشگاه گازی، یک مجموعه پتروشمی هم در حال پیگیری است که یک مگاپتروشیمی خواهد بود و در استان فعال خواهد شد.

او توضیح بیشتری درباره جزییات احداث پالایشگاه گازی و مجموعه پتروشیمی نداد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار