مختار احمدی در گفتگو با تابناک:
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در سال جاری ۴۵۰ مجوز مشاغل خانگی با اشتغال زایی ۵۷۹ نفر در استان صادر شده است.
کد خبر: ۹۳۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 09 January 2021

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ مبلغ ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی پرداخت شده است و مبلغ ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در دست اقدام و پرداخت می باشد همچنین ۴۵۰ مجوز از جمله مستقل و پشتیبان با اشتغال زایی ۵۷۹ نفر به صورت الکترونیکی صادر شده است.

وی افزود: مجوز های صادر شده مشاغل خانگی در رشته های صنایع دستی، خدمات و کشاورزی با محوریت دستگاه های اجرایی مجوز دهنده از جمله ادارات جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفته است.

احمدی تصریح کرد: از سال ۹۰ که قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در کشور اجرایی شده است تا کنون تعداد ۳۱ هزار و۴۸۵ مجوز جهت فعالیت متقاضیان صادر گردیده است، از مشوق ها، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی با کارمزد ۴ درصد می باشد همچنین توانمند سازی متقاضیان از نظر مباحث آموزشی و نحوه ارتقاء کیفیت تولیدات و خدمات، فروش محصولات و وصل به بازار فروش و ایجاد برند می باشد.

معاون توسعه و کارآفرینی اداره کار بیان کرد: سقف تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی جهت افراد مستقل ۵۰۰ میلیون ریال و افراد پشتیبان ۲۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۵ ساله می باشد.

این مسئول در پایان تاکید کرد: تفاهم نامه ای هم با جهاد دانشگاهی جهت پیاده سازی الگوی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان منعقد شده همچنین زمینه فعالیت هدایت متقاضیان مشاغل خانگی در توسعه زنجیره های ارزش شناسایی شده استان با همکاری مرکز توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک، فراهم شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار