رییس امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب گفت: پایش‌های انجام شده از جمعیت عشایری مستقر در قصرشیرین نشان می‌دهد که تاکنون موردی از ابتلای این قشر مولد به ویروس کرونا در این شهرستان نداشته‌ایم.
کد خبر: ۹۳۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۰ 08 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،شهریار بهرامی افزود: غربالگری ویروس کرونا از جمعیت عشایری مستقر در مناطق قشلاقی قصرشیرین ادامه دارد که تاکنون ۱۸۴ خانوار با جمعیت ۷۶۰ تن مورد پایش قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: دوری جمعیت عشایری از شهر و رفت و آمد بسیار کم آن ها به داخل شهر و سبک زندگی سالم و تعذیه مناسب و زندگی در دامن طبیعت از عوامل موثر پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه عشایری است.

رییس امور عشایری شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب با قدردانی از کارشناسان بهداشتی گفت: اطلاع رسانی مستمر و مراقبت و سرکشی تیم‌های بهداشتی در جمعیت عشایری و ارایه آموزش های چهره به چهره باعث مبتلا نشدن این قشر مولد و زحمت کش به بیماری کووید ۱۹داشته است.

بهرامی اضافه کرد: عشایر قصرشیرین ۲۱۴ هزار راس دام دارند که در مجموع سالیانه یک هزار و ۱۷۲ تن گوشت، ۳۲۱ تن پشم و ۳۴۱تن شیر تولید می کنند.

او اضافه کرد: عشایر کوچ رو قصرشیرین یک هزار و ۵۹۰ خانوار با ۹ هزار و ۵۱ تن جمعیت هستند که شامل ایلات و طوایف خزل، سنجابی، قلخانی، گوران و کرند هستند که در مناطق سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستاهای کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد مستقر می شوند.

عشایر کوچ رو تا اواسط اردیبهشت ماه سال آینده در مناطق قشلاقی شهرستان قصرشیرین می مانند و سپس برای گذراندن فصل ییلاق به مناطق سردسیر و خنک تر استان کرمانشاه همچون ارتفاعات دالاهو کوچ می کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار