ابراهیم رئیسی
رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران اقتدار، تدبیر و امید را یه اقل مهم در اجرای فرایندهای قضایی کشور دانست و گفت: رفع مشکلات معیشتی کارکنان دستگاه قضا به عنوان بازوان توانمند قضایی کشور مورد توجه و تاکید است.
کد خبر: ۹۳۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 07 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ابراهیم رییسی در نشست قضات و کارکنان دادگستری استان کرمانشاه اظهار داشت: از اینکه این جلسه به صورت محدود برگزار شد مغمومیم و دوست داشتیم جمع با حضور تمامی همکاران، قضات و کارکنان دادگستری برگزار می شد اما به دلیل شرایط خاص امکان پذیر نبود، شرایط کرونایی ایجاب می کرد که هم در کار مردم تاخیر ایجاد نشود و هم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند از این جهت از همکاران خود قدردانی می کنم، برای مبتلایان طلب صحت و سلامتی داریم و برای عزیزان دیگر آرزو داریم که این سلامت را در جهت خدمت به مردم به کار بگیرید.

رفع مشکلات معیشتی کارکنان اداری قوه قضائیه به عنوان بازوان توانمند قضایی کشور مورد تاکید است / اقتدار، تدبیر و ایجاد امید سه اصل مهم برای کارکنان دستگاه قضا

وی افزود: گزارش رئیس کل دادگستری و کسب رتبه هایی برای دادگستری استان باعث خوشحالی است که استان را در حوزه هایی ارتقا دادند و امیدواریم در تمامی بعدها  انجام شود، پرونده های کثیرالانتشار باید زودتر مورد بررسی قرار گیرد که این کار مناسب و پسندیده است. همچنین تلاش کنید کیفیت فدای کمیت نشود، آمار تمام قضیه نیست، البته عدد یک نشان است اما همه نشان عدد نیست باید سازوکارهایی به کار برد که بهره وری ها به کمیت و کیفیت منوط شود.

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: در بخشنامه جدید تلاش شده کیفیت در کنار کمیت مد نظر قرار گیرد، به نحوی که مردم احساس کنند حقشان داده می شود و دوستان تلاش کنند یک بخشی را قرار دهند که اگر کسی به هر دلیلی احساس کرد به حقش نرسیده ولو نادرست، به نحوی با او صحبت شود مبادا نسبت به او کم توجهی و بی توجهی شده باشد. ملاقات عمومی و مردمی کار پسندیده ای است، ممکن است با همه تلاشی که دوستان کردند نتوانند فرد را قانع کنند که اشتباه کردی، مانعی ندارد مهم آن است که ما احساس کنیم به عدله توجه کردیم.

خط قرمز همکاران قوه قضائیه در سراسر کشور مستند حکم ندادن است، باید مستند حکم کرد و پاسخ داد.

این مقام ارشد قضایی در ادامه با اشاره به اینکه آمار رئیس کل دادگستری استان قابل توجه است و باید از خدمات ارائه شده این دستگاه در استان قدردانی کرد، یادآور شد: موضوع رفع مشکلات معیشتی همکاران قضایی مورد بحث بوده و از مهمترین ماموریت های همکاران ما حل این مشکل است که نسبت به قضات برداشته شد و نسبت به کارکنان هم تلاش هایی خواهد شد. مساله رفع مشکلات معیشتی همکاران اداری ما به عنوان بازوان قضایی کشور مورد توجه و تاکید ما است.

رفع مشکلات معیشتی کارکنان اداری قوه قضائیه به عنوان بازوان توانمند قضایی کشور مورد تاکید است / اقتدار، تدبیر و ایجاد امید سه اصل مهم برای کارکنان دستگاه قضا

همچنین، رشد، تخصصی شدن و رسیدگی به پرونده های قضایی مورد تاکید قوه قضائیه است، طبیعتا قاضی اطلاعات حقوقی و غیر حقوقی دارد و حتما از متخصصین امر کمک بگیرید و در حوزه های مربوطه که پرونده اش مطرح است به حل مشکل کمک می کند.

وی در ادامه به سه نکته مهم اشاره کرد و گفت:  همکاران قضایی و اداری و سازمان های وابسته به قوه قضائیه 3 نکته ای که بر آن تاکید می کنم، یک، اقتدار، از موضع قانون باید مقتدرانه ظاهر شد به هیچ عنوان نباید کسانی با شرارت و سرقت و قاچاق مواد مخدر و انواع ایجاد ناامنی ها امنیت را بر مردم سخت کنند.از موضع قانون به هنگام، در لحظه و با اقتدار باید ظاهر شد. دو، باید تمام این اقدامات با نوعی از تدبیر همراه باشد به نحوی که صدور حکم واجرا و پیگیری احکام صادره همراه با تدبیر باشد، برخی از اظهار نظرها نسبت به عملکرد دادگستری ناشی از کم اطلاعی است، یک مقداری از آن باید مورد توجه قرار گیرند، برخی را باید کامل حرفشان را شنید اینکه طرف حرفش شنیده نشود، در صورتی که اگر در دادگستری با این فرد صحبت شود، اگر سازوکارهای موجود در سند تحول کامل اجرا شود در تحول نظام دادرسی و رسیدگی به موقع و عادلانه تاثیر می گذارد که به دست توانای قضات بستگی دارد. ما تجربه کردیم که دربرخی از استان ها اقداماتی که انجام شده و با همین نیرو و امکانات می شود کار متفاوت انجام داد.

رئیسی تاکید کرد: شما هم در استانی هستید که تا روز آخر جنگ تحمیلی در مقابل بعثی ها دفاع کردید و استانی که این همه مجاهد و شهید دارد مسئولیت آور است، در این استان رضایت مردم بسیار مساله مهمی است، باید اعتماد عمومی به دستگاه قضایی روز به روز افزایش یابد، دستگاه قضایی حق مظلوم را از ظالم و متجاوز می ستاند، به همکاران عرض می کنم در این زمینه باید کارهای خاص و ویژه انجام داد، دادگستری برای همه مردم امید باشد، قرار است هر که به عدلیه مراجعه می کند ناامید نشود. به واقع همه دستگاه ها باید ید واحده باشند تا مشکلات مردم را حل کنند، درخواست جدی من به عنوان یک مسئول افزایش تلاش برای رفع مشکلات و کاهش تنگناها است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار