آیین «فرشتگان رحمت» از سوی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در حیاط و فضای باز خانه‌موزه جلیلی برگزار شد، در این مراسم ضمن تجلیل از تعدادی از کادر درمانی، از عروسک نماد مدافع سلامت نیز رونمایی شد.
کد خبر: ۹۲۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵ 06 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ؛ تجلیل از تلاش‌ها و فداکاری‌های مدافعان سلامت از زمان شیوع کرونا تاکنون را یکی از اهداف برگزاری این آیین دانست و گفت: همچنین ما عروسک را واسطه تربیتی می دانیم و از طریق عروسک ها پیام ها خیلی بهتر به کودکان منتقل می شود.

«مهناز فتاحی» افزود: ما تاثیر کار عروسک ها در بچه ها را در بحران زلزله دیده بودیم تصمیم گرفتیم که بچه ها باتوجه به اینکه در خانه هستند و کمتر بیرون می آیند از این عروسک رونمایی کنیم و این شروعی برای بیان پیام های مربوط به سلامت از زبان این عروسک باشد.

وی با بیان اینکه این عروسک را به ۲ جهت ساخته ایم، اظهار داشت: اولا دنبال تقدیر از کادر درمان و سلامت استان بودیم که هدیه ای از طرف کانون به عنوان نماینده کودکان و نوجوانان باشد و تولد این عروسک شروعی برای پیام ها و نکته هایی که به کودکان می خواهیم انتقال دهیم از زبان این عروسک باشد.

اوبا بیان اینکه این عروسک توسط کارشناسان کانون استان طراحی و ساخته شده است، اضافه کرد: برای این موضوع برنامه داریم که کلیپ هایی کوتاه تهیه کنیم و از این عروسک در صدا و سیما هم استفاده شود و پیام های مربوط به سلامت را به آنها منتقل کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه گفت: ما تصمیم داشتیم این برنامه را با هدف تقدیر و تشکر از فداکاری کادر درمان در محوطه بیمارستان گلستان شهر کرمانشاه برگزار کنیم که به دلیل شرایط کرونا مکان را تغییر دادیم اما در صورت مساعد شدن شرایط این برنامه را به پاس تلاش های مدافعان سلامت در محوطه این بیمارستان برگزار خواهیم کرد.

فتاحی افزود: در آیین امروز همچنین کودکان عضو کانون دعاهایی برای پایان کرونا نوشتند و به بادکنک ها وصل کردند و به آسمان فرستادند.

او به حضور ۶ تن از پرستاران زن ومرد در این آئین نیز اشاره کرد و گفت: با اهدای بسته های فرهنگی از این افراد به نمایندگی از همه مدافعان سلامت استان به واسطه تلاش ها و فداکاری های مدافعان سلامت قدردانی کردیم.

او توضیح داد که در نظر داریم این عروسک را در قطع کوچک بسازیم و در برنامه های فرهنگی و پیام رسانی به کودکان و نوجوانان از آن استفاده کنیم.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار