قائم مقام معاونت امور معادن سازمان صمت استان کرمانشاه گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در معادن کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۲۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 05 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،فرهاد رضا زاده اظهار کرد: بنا به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تعیین و تکلیف محدوده‌های معدنی راکد و با اقدامات انجام شده از سوی مسئولین استانی در ۲ مرحله آزاد سازی محدوده‌های معدنی به بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ۵۲۰ محدوده معدنی بلا تکلیف در کرمانشاه، افزود: این محدوده‌ها به دلایل مختلفی مانند معارضین محلی تعطیل شده‌اند و بر اساس نظر کارشناسان دادگستری قیمت گذاری و بعد از تأیید صلاحیت متقاضی و اکتشاف، پروانه بهره برداری متقاضی صادر خواهد شد.

قائم مقام معاونت امور معادن سازمان صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۰ نوع ماده معدنی در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: عمده این معادن سنگ‌های زینتی، سنگ لاشه، سنگ گچ و قیر طبیعی هستند که اکثر معادن در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه و هرسین قرار دارند.

رضا زاده با اشاره به ثبت ۲۵۰ پروانه بهره برداری معادن در استان کرمانشاه، بیان کرد: از این تعداد ۱۵۰ پروانه فعال و ۱۰۰ پروانه نیمه فعال هستند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم صورت گرفته که با آزاد سازی این ۵۲۰ محدوده معدنی زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر دیگر فراهم خواهد شد.

رضا زاده ادامه داد: در مرحله اول این واگذاری که ۳۰ دی ماه انجام می‌شود ۵۲۰ محدوده معدنی و در مرحله دوم ۴۰ محدوده معدنی در اواخر بهمن ماه آزاد سازی می‌شود و واگذاری به افراد دارای صلاحیت فنی و سوابق تجربی از طریق مزایده صورت خواهد گرفت.

قائم مقام معاونت امور معادن سازمان صمت استان کرمانشاه با اشاره به حداقل میزان سرمایه گذاری افراد، تصریح کرد: حداقل میزان سرمایه گذاری برای افراد ۵۰ میلیون تومان است که برای ثبت محدوده لازم است این مبلغ در حساب متقاضی باشد و با هماهنگی‌های انجام گرفته در اعطا تسهیلات هیچ مشکلی برای پرداخت وجود ندارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار