علی شمشیری در گفتگو با تابناک:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: طرح "کانون یاریگران زندگی" در مدارس استان به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر و اعتیاد در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۲۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 04 January 2021

علی شمشیری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طرح "کانون یاریگران زندگی" با ۱۰۴۹ کانون در سال تحصیلی جاری و ۶۰ عضو اصلی و حدود ۶۳ هزار عضو که زیرمجموعه این ۶۰ عضو هستند در مدارس سراسر استان با مشارکت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تحصیلی 99_98 تشکیل شد و تا پایان برنامه ششم توسعه ادامه دارد.

وی افزود: هدف اصلی این طرح کاهش تمایل و پیشگیری از تجربه مصرف مواد مخدر و جلوگیری از اعتیاد در دانش آموزان می باشد و به منظور جلب مشارکت مدارس ، خانواده و محله برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان مهمترین سیاست اجرایی اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان می باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: عمده فعالیت و اقدامات کانون یاری گران زندگی در سه حوزه آموزش ، ترویج و فرهنگ سازی و شناسایی در سطوح مدرسه ، منطقه ، استان و کشور است اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف جلب مشارکت همسالان، حمایت فعالانه والدین و کادر مدیریتی و آموزشی مدارس می‌تواند نقش بسزایی در راستای پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان داشته باشد .

این مسئول خاطر نشان کرد: طرح کانون «یاریگران زندگی» در سال تحصیلی گذشته در ۶۵۵ مدرسه استان اجرا شد و در سال جاری نیز در ۱۰۴۹ مدرسه استان و در شبکه شاد در یک گروه استانی و ۲۴ گروه شهرستانی اجرا می شود، سال تحصیلی آینده نیز در تمام مدارس استان اجرا خواهد شد و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود به ویژه فضای مجازی در ایام محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، نسبت به افزایش نرخ سطح پوشش برنامه‌ها در کانون‌های هدفِ برنامه‌ریزی اقدام می شود.

شمشیری در پایان تاکید کرد: ارتقاء کیفیت برنامه های آموزشی ،شبکه سازی و هویت بخشی از اهداف اختصاصی اجرای طرح یاریگران زندگی است که به کارگیری خانواده به عنوان ظرفیت ارزشمند در اجرای این طرح و مناسب سازی اجرای برنامه با شرایط بهداشتی دوران کرونا از جمله سیاست های کنونی در اجرای طرح است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار