راوی دوران دفاع مقدس گفت: حاج قاسم سلیمانی تربیت شده یک مکتب است که تربیت در آن نقش بسیار مهمی دارد و در این مکتب مزد جهاد شهادت است. «شهادت» در مکتب حاج قاسم مزد جهاد است
کد خبر: ۹۲۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 03 January 2021

ه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس حسین یکتا ، در خصوص مکتب حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: در مکتب حاج قاسم لقمه حلال نقش بسیار مهمی دارد و وقتی خاطرات پدر این شهید بزرگوار را مرور می‌کنیم متوجه می‌شویم حتی از لقمه شبهه ناک نیز دوری می‌کند و در کنار این دقت در کسب روزی حلال ارادت به خاندان ائمه اطهار بسیار سرنوشت‌ساز است.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی تربیت شده یک مکتب است که تربیت در آن نقش بسیار مهمی دارد و در این مکتب مزد جهاد شهادت است.

راوی دوران دفاع مقدس با تاکید بر ابعاد معنوی این شهید بزرگوار، گفت: معنویت در مکتب حاج قاسم اهمیت بسیار بالای دارد به گونه‌ای که یکی از همرزمان این شهید بزرگوار نقل می‌کند در ایام درگیری حلب در گرفتاری‌های جنگ، حاج قاسم نماز شب خود را فراموش نمی‌کند چرا که او دل خود را از غیر خدا خالی کرده و قلبی که از غیر خدا خالی شده باشد با خدا قالب و شکل می‌گیرد.

وی یادآور شد: ولایت‌پذیری یکی دیگر از ارکان مکتب حاج قاسم است، این شهید بزرگوار ماه‌ها و سال‌ها برای اطاعت امر، ولی امر خود در حلب، عراق و شام به مجاهدت می‌پردازد و همین مساله باعث می‌شود از او حاج قاسمی بسازد که حشدشعبی، فاطمیون، مدافعان حرم و مردم مظلوم تمامی جهان شیفته او شوند.

یکتا اضافه کرد: این شهید بزرگوار به یک مقام معنوی می‌رسد که پس از یک سال هنگامی رهبر بزرگ انقلاب از او نام می‌برد بغضی در گلو دارد، چرا که حاج قاسم تربیت شده مکتبی است که بر «وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا» است.

این یادگار دفاع مقدس با تاکید بر ابعاد تربیتی حاج قاسم سلیمانی با مخاطب قرار دادن عموم مردم، گفت: جوانان ما باید بدانند که حاج قاسم سلیمانی معصوم نبود، امام و امامزاده نبود بلکه یک بسیجی آفتاب سوخته متولد کرمان بود که با تربیت نفس خود در طی چهل سال به مقام والای دست پیدا کرد که مقام شهادت در راه خدا نایل آمد.

یکتا اضافه کرد: حاج قاسم در شبی که ما در خواب آرامش داشتیم در آستان مقدس الهی مُحرم شده بود، چرا که او پس از سال‌ها مجاهدت از بصره و قلاویزان تا حلب و شام مَحرم آستان و اسرار الهی شده بود و در یک صبح جمعه پس از سال‌ها مجاهدت به مقام شهادت دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آثار و برکات شهید حاج قاسم سلیمانی در جامعه اسلامی گفت: این شهید بزگوار به مقامی رسیده است که تمامی دل‌ها را به سمت مکتب حاج قاسم هدایت می‌کند و دشمنان اسلام باید بدانند در این اقدام خبیثانه اشتباه بزرگی انجام داده‌اند، چرا که خون عبدصالح کار‌ها می‌کند.

یکتا یادآور شد: امروز خون حاج قاسم دل جوانان را به امام زمان گره می‌زدند و فرمانده لشکر ثاره‌الله خودش به ثاره‌الله تبدیل شده و یک نظام فکری و مکتبی را تدوین کرده تا چراغ راه همه ما باشد.

این راوی دفاع مقدس در پایان، خاطرنشان کرد: حاج قاسم به همه ما ثابت کرد، برای رسیدن به قرب الی الله باید در میدان عمل مجاهدت کرد، غم مردم را بخوریم، پای کار مردم باشیم و از همه مهمتر ولایت‌پذیر باشیم و من به همه جوانان توصیه می‌کنم در خصوص ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار مطالعه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار