دادستان کرمانشاه خبر داد:
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: همه دستگاه های ذیربط برای پیشگیری از وقوع سیل در فصل بارندگی ها آماده باش باشند.
کد خبر: ۹۲۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 03 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،شهرام کرمی بابیان اینکه هر ساله تعداد زیادی بلایای طبیعی در دنیا رخ می دهد، اظهار کرد: در این میان سیلاب ها یکی از پدیده ها و مخاطرات طبیعی بسیار مهم و مخرب در سطح جهان محسوب می شوند که بر اساس آمارهای ثبت شده در میان کلیه سوانح و بلایای طبیعی بیشترین فراوانی وقوع را نیز دارند. 

وی به وقوع سالانه سیلاب در برخی مناطق کشور اشاره کرد و افزود: طی فصل های زمستان و بهار سال های گذشته به دلیل سطح قابل توجه بارش ها، سیلاب ها خسارات متعددی را در نقاط مختلف کشور به بار آورده اند.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه طبق تجربیات گذشته وقوع سیلاب ها تنها مختص به منطقه ای خاص از کشور نیست و تمام نقاط کشور متاثر از این پدیده است، تصریح کرد: براین اساس، در اجرای ماده ۲۲ و ۲۹۰ قانون آئین دادرسی کیفری به منظور صیانت از حقوق عامه و نیز بند هایی از اصل 156 قانون اساسی و دیگر قوانین مربوطه از جمله قانون پیشگیری و مبارزه با خطرات سیل و... دستگاه های ذیربط باید اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: به همه دستگاه های ذیربط ابلاغ شده تا ظرف 15 روز آینده تمام اقداماتی که در جهت اجرای طرح های سازه ای، طراحی سیستم های کارآمد جهت جمع آوری آب های سطحی، برنامه مدیریت جامع سیل، جلوگیری از روان آب و سیلاب در بحث های مکانیکی ایجاد بنه، نهال کاری، مدیریت حوزه و حفاظت آبخیز، رفع تصرفات غیرمجاز در رودخانه ها، آخرین وضعیت مسیل ها، و ... انجام شده را بصورت مشروح به دادستانی استان گزارش کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: همچنین باید مشخص شود که با توجه به امکان ترسالی در سال جاری و سال های آتی آیا نیاز به احداث تأسیسات جدید وجود دارد و نیز چه برنامه ای برای اصلاح وضعیت موجود در نظر گرفته شده است؟

وی متذکر شد: بعلاوه لازم است ظرف ۱۵ روز آینده ضمن همکاری با ستاد بحران استانداری نسبت به شناسایی مسائل و مشکلات پیش رو و تدوین برنامه جهت رفع آنها اقدام گردد.

کرمی خاطرنشان کرد: مقرر است علاوه بر انجام اقدامات فوق در موعد مقرر، گزارش اقدامات صورت گرفته در پایان سال جاری نیز به صورت تفکیک شده اعلام گردد و قطعا عدم انجام تکالیف و وظایف محوله براساس دستورالعمل های قانونی مستوجب پیگیرد قضایی خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار