رئیس دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد
دکتر پرویز یزدانپناه در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آخرین وضعیت آماری شیوع کرونا در استان را تشریح کرد .
کد خبر: ۹۲۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 31 December 2020

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آخرین وضعیت آماری شیوع کرونا در استان را تشریح کرد .

دکتر پرویز یزدانپناه ، افزود : بستری های کرونایی کنونی بیمارستان های استان ۱۶۰ نفر است که نسبت به آمار ۴۸۰ نفری یک ماه پیش به یک سوم کاهش یافته است .

یزدانپناه گفت : تعداد بستری های قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان ۶۸ نفر است که از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی افزود : طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه یک فوتی ناشی از کرونا ثبت شد که تعداد فوتی های استان به ۴۰۴ نفر رسید . ضمن اینکه تعداد بهبود یافتگان به ۲۱ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است .

یزدانپناه ادامه داد : طبق معمول روزهای اخیر حدود ۴۰۰ تست روزانه انجام می شود که به طور متوسط چهل تا پنجاه درصد تست ها مثبت است .

وی با اشاره به این نکته که نیمی از نمونه های مثبت مربوط به شهرستان بویراحمد است گفت : با توجه به اینکه بیشتر نمونه گیری ها از شهرستان بویراحمد است ، طبیعی است که تست های مثبت بیشتر از این شهرستان باشد و باید گفت بویراحمد در انجام تست و بیماریابی بسیار خوب عمل کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود : شهرستان های بعدی در خصوص تست های مثبت مربوط به دو شهرستان کهگیلویه و گچساران است اما سه شهرستان لنده ، دنا و تا حدودی بهمئی روند ابتلا افزایشی است .

یزدانپناه گفت : دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه در وضعیت نارنجی هستند اما بقیه شهرستان های استان در وضعیت زرد بیماری هستند.

وی با اشاره خطر بازگشت وضعیت افزایش مبتلایان گفت : آنچه که مشاهده می شود ، مردم دچار عادی انگاری شده اند و احساس می کنند بیماری تمام شده است و در برخی جاها پروتکل ها را به خوبی رعایت نمی کنند  

یزدانپناه ادامه داد : خطری که وجود دارد ، ایجاد تجمعات است که در صورت بروز می تواند باعث افزایش مبتلایان و فوتی ها شود .

وی افزود : کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی نکته بسیار خطرناکی است که مردم باید به این مورد توجه داشته باشند .

یردانپناه گفت : از مردم استان می خواهم در صورت بروز هر علائمی چه سرماخوردگی چه کرونا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند تا در صورت نیاز از آن ها تست به صورت رایگان گرفته شود . 

وی اظهار داشت : امیدواریم با مشارکت بیشتر مردم بتوانیم بیماری را در سراسر جهان کنترل و نهایتا ریشه کن کنیم و با واکسیناسیون عمومی همه مردم به زندگی عادی برگردند. 

پرویز یزدانپناه در پاسخ به سوال تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اینکه آیا موردی از ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در استان مشاهده شده است گفت : خوشبختانه تاکنون موردی مشاهده نشده است .

فیلم / توضیح یزدانپناه در خصوص آخرین وضعیت کرونای انگلیسی در کشور 

یزدانپناه همچنین در خصوص علائم و نشانه های کرونای انگلیسی گفت : یکی از تفاوت های مهم این ویروس جهش یافته زمان لازم برای اعلام مثبت شدن تست آن است که گاهی ممکن است یک تا دو ماه طول بکشد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود : نکته مهم دیگر در خصوص این ویروس ، سرعت سرایت پذیری آن و عفونت بیشتر است که ممکن است باعث مرگ و میر بیشتر هم شود اما آنچه که فعلا مشخص است زمان طولانی تشخیص تست مثبت این ویروس است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار