فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: تخصیص آب به حدود ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان که جزءانتظارت به ‌حق مردم است، از سامانه گرمسیری محروم مانده است.
کد خبر: ۹۲۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 30 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، نورالدین فرزادی‌پور امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب استان کرمانشاه واقع است که از شرق به شهرستان دالاهو و از شمال به شهرستان ثلاث باباجانی و از غرب به قصرشیرین و از جنوب با گیلانغرب در ارتباط است که در واقع از نظر موقعیت جغرافیایی در مرکزیت این شهرستان واقع شده است.

وی اشاره‌ای به حوادث شکننده و سنگین به شهرستان سرپل‌ذهاب، داشت و گفت: یک از این مباحث هشت سال جنگ تحمیلی بود که شهرستان بیش از ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و دیگری بحث زلزله مهیب سال ۹۶ و بعد از آن حادثه سیل بود که غلبه بر این حوادث گواه صبوری و استواری مردمان این دیار است.

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: حادثه زلزله خسارت بسیار سنگینی را به شهرستان وارد کرد که در جریان آن ۳۵ هزار واحد ساختمانی تخریب و نیازمند بازسازی شد.

وی گفت: در جریان بازسازی‌ها یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تراکم افزایش یافته یعنی مردم در طبقات مختلف تراکم را افزایش داده‌اند و بیش از ۱۸ هزار کانکس در شهر هم جمع‌آوری شده است.

فرزادی‌پور به ۴۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد در این شهرستان اشاره و بیان کرد: ۳۴.۵ درصد مردم شهرستان در این حوزه اشتغال دارند که با توجه به ظرفیت‌ها، قابیلت اشتغال بیش از این را دارد.

وی با اشاره به منابع آبی خوب، سراب‌ها پرآب و سامانه گرمسیری شهرستان، گفت: سامانه گرمسیری فرصت و طرفیت بسیار خوبی و تامین کننده آب برای دشت ذهاب است که نهایتا هدف آن استان همجوار است.

فرزادی‌پور خاطرنشان کرد: در مطالعات تخصیص آب حدود ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان از سامانه گرمسیری که جزء انتظارت به‌حق مردم است، کمتر مورد توجه بوده و جامانده از آن است که توجه مسئولان را می‌طلبد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار