دیدار فولاد خوزستان و نساجی مازندران از سری مسابقات هفته هشتم لیگ بیستم از ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه ۱۰ دی در اهواز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 29 December 2020

 تیم فوتبال نساجی مازندران فردا چهارشنبه در یک دیدار معوقه از هفته هشتم لیگ بیستم مهمان فولاد خوزستان می‌شود تا در صورت کسب برد در جدال با شاگردان جواد نکونام از منطقه پایینی جدول فاصله بگیرد.

 ایرنا، آخرین مسابقه هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور فردا در اهواز بین فولاد خوزستان و نساجی مازندران در حالی برگزار می‌شود که هفته نهم این رقابت‌ها امروز با برگزاری یک مسابقه عجیب بین ماشین‌سازی و سپاهان به دلیل ثبت ۵ پنالتی توسط داور آغاز شد.

نساجی مانند چند تیم دیگری که دیدارشان با پرسپولیس به تعویق افتاده بود از برنامه اصلی لیگ عقب است و به همین دلیل باید فردا در دومین روز هفته نهم رقابت‌ها، مسابقه هفته هشتم خود مقابل فولاد خوزستان را برگزار کند. رقابتی که برای هر دو تیم می‌تواند در صورت کسب پیروزی با وجود یک بازی کمترشان نسبت به سایر تیم‌ها و نزدیکی امتیازات در جدول آن‌ها را چند پله در جدول بالا ببرد.

دیدار فولاد خوزستان و نساجی مازندران قرار است از ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه در استادیوم مجهز و باکیفیت فولادی‌ها برگزار شود. مسابقه‌ای که برای سرمربی جوان فولاد خوزستان به دلیل صعود نساجی به لیگ برتر با او، یادآور روزهای پرهیجان حضورش در نساجی است و برای سرمربی نساجی فرصتی به منظور اثبات برگرداندن تیم به شرایط عادی و خروج از بحران.

نساجی مازندران هفته گذشته در دیدار معوقه هفته پنجم توانست پرسپولیس مدعی را با همه مهره‌های اثرگذارش در قائمشهر با تساوی ۱-۱ متوقف کند. اما از نظر بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس و برخی کارشناسان فوتبال، با وجود ارائه بازی خوب توسط نساجی در مقابل پرسپولیس، نقش کیفیت بسیار پایین چمن استادیوم وطنی و آبگرفتگی شدید زمین و بارندگی مداوم در ضعف عملکردی پرسپولیس قابل انکار نیست. بر همین اساس فاضلی و شاگردانش تلاش می‌کنند در دیدار فردا مقابل فولاد خوزستان نمایش خوبی داشته باشند و اثبات کنند که پرسپولیس را در شرایطی برابر توانستند متوقف کنند و دو نمایش ضعیف‌شان مقابل سپاهان و مس رفسنجان اتفاق بود.

انگیزه‌های جدولی

نکونام و شاگردانش فردا تلاش می‌کنند تا با کسب سه امتیاز بازی خانگی خود ۱۳ امتیازی شوند و در صورت شکست یا تساوی آلومینیوم نفت مسجد سلیمان، تراکتور و استقلال، از آن‌ها در جدول سبقت بگیرند یا حتی در صورت پیروزی این تیم‌های ۱۲ امتیازی، جایگاه خود را با توجه به یک بازی کمترشان در جدول محکم‌تر کنند.

در مقابل فولادی‌ها نیز نساجی که اکنون با ۷ بازی و ۸ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد، می‌تواند با کسب سه امتیاز ۱۱ امتیازی شود و رتبه خود را تک‌رقمی کند تا با انگیزه بیشتری ۱۶ دی در تهران به مصاف پیکان تهران برود و دیدار هفته دهم را برگزار کند. نساجی دیدار هفته نهم را که به تعویق افتاده است باید ۲۶ دی در قائمشهر مقابل ماشین‌سازی تبریز تیم قعرنشین جدول برگزار کند.
جدول لیگ بیستم تا پایان نخستین روز هفته نهم

دو تیم تا کنون چهار بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که سهم هر کدام دو برد و دو باخت بود. نساجی هر دو بازی خود در قائمشهر را از فولاد برده و فولاد نیز هر دو بازی‌اش در اهواز مقابل نساجی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. این پیشینه نشان می‌دهد که بازی‌های دو تیم معمولا جذاب از آب در آمده‌اند و هیچ‌کدام تا کنون به تساوی رضایت ندادند. حتی در دیداری که نساجی ۲-۰ از فولاد عقب بود، بازی باخته را با برد ۳-۲ تعویض کرد.

تاکتیک‌ موفق نساجی برای توقف فولاد

وحید فاضلی پس از سه دیدار که ضعف در مرکز زمین سبب شده بود تیمش عملکرد خوبی نداشته باشد، در دیدار مقابل پرسپولیس تا حد زیادی توانست با چند تغییر تاکتیکی این ضعف را برطرف کند و برای دیدار با فولاد نیز احتمالا از همین روش بهره خواهد گرفت.

فاضلی در دیدار با پرسپولیس برای اولین بار مهرداد طهماسبی دروازه‌بان باتجربه بهشهری را در ترکیب ثابت قرار داد تا از انگیزه‌ او برای افزایش اعتماد به نفس در محوطه جریمه استفاده کند. حسن نجفی را هم به عنوان وینگر در ترکیب قرار داد تا کنار خط طولی، مقابل پرسپولیسی‌های باتجربه بجنگد. روزبه شاه‌علیدوست هم برخلاف بازی با مس، دوباره از ابتدا در مرکز زمین کنار ایوب کلانتری قرار گرفت.
دیدار فولاد خوزستان و نساجی مازندران - هفته هشتم لیگ نوزدهم - فولاد ۱ - نساجی ۰

این تغییرات با توجه به مصدومیت محمدمهدی نظری هافبک اثرگذار نساجی، توانست مدیریت مرکز زمین را برای نساجی نسبت به بازی‌های مقابل نفت مسجدسلیمان و سپاهان بهبود دهد و فرصت ابتکار عمل را از بازیکنان باتجربه پرسپولیس بگیرد. به طوری که در نیمه نخست بازی پرسپولیس فقط یک بار توانست به دروازه نساجی نزدیک شود.

انتقال توپ به پشت خط دفاع پرسپولیس و استفاده از سرعت و توان حفظ توپ بایرامی، اسلامی و نجفی برای ایجاد موقعیت در ضد حملات بود. تمرکز خط دفاع نساجی نیز سبب شد که شاگردان فاضلی فضای پشت محوطه خودی را در اختیار داشته باشند. ضمن این که با اجرای پرس شدید در کناره‌ها، امکان اجرای برنامه‌های تاکتیکی پرسپولیس را از بین بردند. برای حمله نیز با استفاده از فضای پشت مدافعان کناری و ارسال توپ به کناره‌ها توانستند چند بار به دروازه پرسپولیس نزدیک شوند و در یکی از صحنه نیز گلزنی کنند.

تیم فاضلی با استفاده از این روش توانست مدعی اصلی قهرمانی لیگ و نایب‌قهرمان آسیا را البته در زمینی آب گرفته متوقف کند و تا مرز پیروزی هم پیش برود و برای دیدار فردا نیز فاضلی به احتمال زیاد از همین ترکیب و تاکتیک استفاده خواهد کرد تا دست‌کم بتواند فولاد را در زمین خانگی‌اش با یک تساوی متوقف کند.

خاطره خوش نساجی‌ از آخرین دیدار

دیدار فردای فولاد و نساجی هم یک اتفاق کرونایی در لیگ نوزدهم را یادآوری می‌کند و هم یادآور یک پیروزی شیرین و دراماتیک برای نساجی است. ۱۵ تیر امسال که تیم فولاد خوزستان باید در هفته بیست‌وسوم لیگ نوزدهم مهمان نساجی می‌شد، در حالی که تیم به طور کامل به مازندران آمده بود و حتی روز پیش از بازی در استادیوم وطنی تمرین کرده بود، ساعاتی پیش از بازی مازندران را به مقصد اهواز ترک کرد. مسئولان فولاد صبح روز بازی اعلام کردند که چند تن از بازیکنان این تیم به کرونا مبتلا شده‌اند و تیم امکان حضور در مسابقه را ندارد. تصمیمی که همزمان با حضور نیافتن استقلالِ فرهاد مجیدی در جم برای تقابل با پارس جنوبی این شهر به بهانه مثبت اعلام شدن تست کرونای چند بازیکن آبی‌پوشان، به یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های پساکرونایی لیگ نوزدهم تبدیل شد.
خوشحالی بازیکنان نساجی پس از پیروزی ۳-۲ مقابل فولاد در هفته بیست و سوم لیگ نوزدهم

بازیکنان نساجی و کادر داوری و ناظر مسابقه آن روز در زمان مقرر وارد زمین شدند و فولادی‌ها هم که مازندران را ترک کرده بودند غایب مسابقه اعلام شدند. باشگاه نساجی خواستار ۳-۰ اعلام شدن نتیجه بازی به دلیل غیبت فولاد در زمین شد، اما در نهایت کمیته استیناف رأی به برگزاری بازی در تاریخی دیگر داد. مسابقه‌ای که بین نساجیِ محمود فکری و فولادِ جواد نکونام در تاریخ ۷ مرداد برگزار شد و نساجیِ آماده و پرمهره توانست فولاد خوزستان را در خانه شکست دهد.

تیم جواد نکونام در حالی که تا دقیقه ۸۰ با نتیجه ۲-۰ برنده بازی بود، در ۱۶ دقیقه پایانی بازی به دلیل ۱۰ نفره شدن دچار چالش شد و با دو گل حامد شیری و یک گل روح‌الله باقری که دقیقه ۹۶ به ثمر رسید بازی برده را با شکست ۳-۲ تعویض کرد و دست خالی از مازندران خارج شد. شکستی که نایب‌قهرمانی را از فولاد گرفت. به این ترتیب فولاد که دیدار رفت را با گل دقیقه ۸۸ از نساجی برده بود، با یک گل در ثانیه‌های پایانی بازی برگشت را واگذار کرد.

دیدار فردا بین فولاد خوزستان و نساجی مازندران را محمدحسین زاهدی‌فر قضاوت می‌کند و آرمان اسعدی، یعقوب سخندان و جلیل شعرانی در امر قضاوت او را همراهی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار