حوزه سلامت در دولت تدبیر و امید در صدر اولویت‌های مهم قرار گرفت و در راستای این نگاه ویژه بخصوص به استان‌ها و مناطق کمتربرخوردار در قالب اختصاص اعتبارات و تامین امکانات و تجهیزات تخصصی موردنیاز، شاهد ارتقای کمیت و کیفیت خدمات سلامت در استان‌هایی مانند کرمانشاه هستیم.
کد خبر: ۹۲۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 29 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در بخش سلامت یکی از قطب های درمانی غرب کشور محسوب می شود که علاوه بر ارایه خدمات به مردم استان های غربی از جمله همدان، ایلام، لرستان و کردستان به مردم کشور عراق بخصوص بخش کُردنشین ارایه می دهند.

اکنون سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ تخت آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است.

در ۲ سال اخیر بیمارستان های زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در سایه توجهات ویژه دولت به امکانات و تجهیزات پزشکی و تخصصی خوبی مجهز شده اند و این موضوع منجر به افزایش سطح کیفی ارایه خدمات به بیماران شده و دیگر بیماران استان نیازی به حضور در استان های دیگر برای پیگیری امور درمانی خود ندارند.

ارتقای کرمانشاه با تامین تجهیزات پزشکی مدرن

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا در این ارتباط گفت: باتلاش‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر سه دستگاه رادیوتراپی، یک دستگاه سی تی آنژیو گرافی و یک دستگاه پت اسکن وارد استان شد که ورود این تجهیزات به استان، این دانشگاه را به جایگاه واقعی خود خواهد رساند و موجب می شود در دانشگاه نسبت به استان ها و دانشگاه های دیگر برتری خوبی ایجاد شود.

دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: برخلاف این تصور که خرید تجهیزات پزشکی سنگین ساده است، اما خرید تجهیزات سرمایه‌ای با این ویژگی‌ها تنها بدون صرف وقت بسیار و پیگیری فراوان امکان پذیر نبود.

او گفت: مهمترین مساله اکنون این است که در اسرع وقت بهره برداری از این دستگاه‌ها صورت گیرد و بتوانیم خدمات لازم را به مردم استان و استان های همجوار ارایه نماییم.

وی اظهار امیدواری کرد در کوتاه ترین زمان ممکن با همت و تلاش همکاران، کار نصب و راه اندازی این دستگاه ها به پایان برسد و مردم به زودی نتیجه عملیاتی آن را ببینید.

پیشرفته‌ترین تجهیزات در مراکز درمانی کرمانشاه

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این ارتباط به ایرنا گفت: امسال با وجود بحران کرونا، با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط هیات رییسه دانشگاه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اقدامات قابل توجهی در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز دانشگاه و مراکز بهداشتی درمانی استان انجام شده است.

دکتر «تورج شیرزادیان» افزود: از جمله این اقدامات تهیه و خریداری دستگاه پت اسکن و دستگاه سی تی آنژیو گرافی است که از پیشرفته ترین دستگاه ها در دنیا محسوب می شود که برای نصب و راه اندازی به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل شده است.

او گفت: علاوه بر این سه دستگاه سی تی اسکن برای بهره برداری در شهرستان های هرسین، صحنه و پاوه خریداری شده و یک دستگاه نیز به زودی در بیمارستان طالقانی کرمانشاه نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همان همت والایی که برای جذب این دستگاه‌ها و انتقال آن به استان صورت گرفت باید جهت راه اندازی و نصب آن بکار گرفته شود تا این دستگاه‌ها زودتر به بهره برداری برسند.

تکمیل حلقه تولید رادیو دارو و تشخیص بیماری سرطان در کرمانشاه

مدیرنظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه یکی از نیازهای اصلی استان و آرزوی دیرینه مردم را تکمیل چرخه درمان سرطان دانست که خوشبختانه این مهم با ورود دستگاه های موردنیاز اکنون تکمیل شده است.

شیرزادیان افزود: با ورود دستگاه «پت سی تی» به استان، حلقه تولید رادیو دارو و تشخیص بیماری توسط این دستگاه، تکمیل و مرکز جامع سرطان مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه به بی‌نظیرترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور تبدیل شد.

وی اظهار داشت: دستگاه مولد رادیو دارو و تکمیل کننده این سیستم، دستگاه سیکلترون است که با پیگیری‌های مستمر، این دستگاه نیز به نام کرمانشاه و برای استان‌های غربی کشور (همدان، لرستان، کردستان، ایلام و کرمانشاه) در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

وی در ادامه توضیح داد: استفاده از دستگاه پت اسکن به منظور تشخیص دقیق، پیگیری و در مواردی هم پیش بینی سیر پیشرفت یا عود بیماری در کشورهای پیشرفته به صورت چشمگیری در حال افزایش است.

او گفت: خوشبختانه با درایت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این بخش مهم در نقشه جامع سرطان دانشگاه به عنوان مرکزیت غرب کشوری پیش‌بینی و همچنین در سند چشم انداز ۱۴۰۴ منظور شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته خرید ۲ دستگاه پت سی تی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه و اصفهان در دستور کار خرید وزارت بهداشت قرار گرفت که با پیگیری‌های مستمر، اولین دستگاه وارد شده به کشور به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اختصاص پیدا کرد. ‌

او اضافه کرد: این دستگاه محصول سال ۲۰۲۰ کمپانی زیمنس آلمان است و باعث ارتقاء کم نظیر کیفیت تصاویر و کاهش زمان اسکن بیمار خواهد شد.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین این ویژگی در حوزه تحقیقاتی نیز بسیار مورد توجه محققان حوزه پزشکی هسته ای و فیزیک پزشکی قرار گرفته است.

شیرزادیان افزود: این دستگاه در بخش دتکتور مجهز به کریستال های LSO که یکی از جدیدترین و پربازده ترین کریستال های موجود است، بوده و امکان فعال‌سازی فناوری (TOF time of flight) بر روی آنها وجود دارد.

وی تصریح کرد: بنابراین دارای یکی از بالاترین توانمندی های تفکیک رزولوشن (وضوع تصویری) مکانی در میان دستگاه های موجود می باشد که این قدرت تفکیک بالاتر به معنای امکان تشخیص تومورهای کوچکتر است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار