قباد محمدی در گفتگو با تابناک:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با شرکت‌های پخش دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی که از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت نکرده اند برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 29 December 2020

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در رابطه با قاچاق و تقلب کالا‌های سلامت محور در استان با مشکلات زیادی مواجه هستیم و با توجه به صدمات جبران ناپذیری که کالا‌های سلامت محور قاچاق بر مصرف کنندگان می‌زند ما به طور جدی به دنبال تغییر نگرش مردم نسبت به این کالا‌ها و فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.

وی افزود:قطعاً بازرسی‌ها و برخورد‌های قانونی هم مسیر خودش را دنبال خواهد کرد.

محمدی بیان داشت:متأسفانه روزانه با موارد بسیار متعددی مواجه می‌شویم که آسیب‌های جبران ناپذیری از مصرف این مواد متحمل شده اند و آگاهی سازی و اطلاع رسانی اولویت مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی افزود: بعد از اجرای دستور العمل سازمان غذا و دارو مبنی بر اخذ مجوز شرکت‌های پخش لوازم آرایشی و بهداشتی از معاونت‌های غذا و دارو داروخانه‌ها حق خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از شرکت‌هایی که مجوز دریافت نکرده اند را ندارند.

وی تصریح کرد: با شرکت‌هایی که از معاونت غذا و دارو مجوز دریافت نکرده اند برخورد قانونی خواهد شد.

معاون غذا و دارو تاکید کرد: باتوجه به اینکه مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی و غیرمجاز و دارای مواد شیمیایی خطرناکی هسند لذا سعی بر این است که کالا‌های فوق به صورت سالم و دارای برچسب اصالت و سلامت به دست مردم برسد.

محمدی با اشاره به لزوم برخورد‌های قانونی دائم و مستمر با متخلفین یادآور شد: در مرحله اول، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش در این خصوص برای ما اولویت دارد.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه دارو و تجهیزات پزشکی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود متاسفانه شاهد خروج این اقلام از کشور هستیم هرچند که با همکاری دستگاه‌های ذی ربط قاچاق دارو و تجهیزات کمتر شده است.

وی افزود: کالا‌های سلامت محور قاچاق و تقلبی همواره وجود خواهد داشت و اگر آموزش، فرهنگ سازی و بازرسی‌ها مستمر نباشند نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

معاون غذا و دارو ضمن تشکر از همکاری تمامی دستگاه‌ها در مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: اگر همیاری همکاران در حوزه سلامت نبود مشکلات بیشتری در راه مقابله با بیماری کویید ۱۹ داشتیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار