کد خبر: ۹۲۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 28 December 2020

به گزارش تابناک کرمانشاه، مقوله نظام سلامت طیف گسترده ای از نظر معنوی، اجتماعی دارد اما متاسفانه ساختارهای نظام سلامت در بهترین حالت و حتی در توسعه یافته ترین کشورها قدرت تامین بخشی از مشکلات مربوط به سلامت را دارند و دنیا سالهاست که متوجه شده تضمین ۷۵درصد از مقوله سلامت در اختیار  ساختارهای دیگری در جامعه است که این ساختارها اگر نقش خود را به خوبی ایفا نکنند نظام سلامت در هیچ کشوری موفق نخواهد بود.

اگر همکاری بین بخشی بین اعضای مختلف وجود نداشته باشد قطعا دستیابی به سلامت را متصور نخواهیم بود.

ما باورهای مذهبی و اعتقادات اخلاقی در جامعه داریم که خیرات و بانی خیر شدن را ارزشمند می دانیم و قطعاً خیرین در مشارکت برای ارتقای سلامت بایدآگاهانه ،داوطلبانه و متعهدانه فعالیتهای خود را ادامه دهند و سازوکارها و نهادهایی که می‌خواهد برای ارتقای سلامت و ظرفیت‌های اجتماعی بهره بگیرند باید آنها را توانمند کنند که توانمندی ختم به ارتقاء سلامت گردد. 

برای مهیا شدن در سلامت باید چهار رکن مشارکت مردم، عزم ، همت و تعهد سیاست گذاران، همکاری های بین بخشی و عدالت در توزیع خدمت را کنار هم قرار دهیم و بدون این عناصر سلامت امکان پذیر نیست.

در زلزله سر پل ذهاب کرمانشاه در سال ۹۶ بیش از ۶۶ مرکز بهداشتی، درمانی ویران شده توسط خیرین ساخته شد، همچنین با استفاده از ظرفیت‌های اندیشمندان جامعه با کمک شرکتهای دانش بنیان کارگاههای تولید وسایل حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش  و..  راه اندازی و متعاقبا اقلام فوق توزیع شد.

هزینه خریداری مقدار زیادی تجهیزات برای بیماریهای سرطانی، درمان ناشنوایی و پیوند حلزون گوش حمایتهای اثر بخشی بود که توسط خیرین استان صورت گرفته است.

همچنین خیرین در راستای خرید دستگاه های پی سی آر برای تست در زمان کرونا اقدامات موثری را انجام داده اند. اگر بضاعت وهمیاری خیرین در این بحرانهای رخ داده نبود قطعا حوزه سلامت آسیب های بیشتری متحمل می شد.

دکتر رامین رضایی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار