مسئول پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال ۱۵۰۰ تن انواع محصولات شیلاتی در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان تولید شود.
کد خبر: ۹۲۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ 27 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سعید بابایی با اشاره برنامه ریزی برای افزایش 350 تنی تولیدات پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان کرمانشاه در امسال، افزود: در حالی که سال گذشته میزان تولیدات شیلاتی استان در این پروژه ها 1150 تن بود این میزان در پایان امسال به 1500تن خواهد رسید.

بابایی با اشاره به رویکرد توسعه‌ای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان، ابراز امیدواری کرد: با اقدامات خوب توسعه ای در دست اجرا میزان تولید ماهی در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان در سنوات آتی به بیش از دو هزار تن در سال برسد.

مسئول پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس در سد زمکان شهرستان دالاهو و سد داریان و بند هیروی شهرستان پاوه آغاز خواهد شد، گفت: در حال گرفتن مجوز برای آغاز پرورش ماهی در قفس در این منابع آبی هستیم.

بابایی سپس در تشریح وضعیت کنونی پروژه های پرورش ماهی در قفس استان، با اشاره به فعال بودن 16 قفس در منابع آبی استان برای پرورش آبزیان، گفت: هم اکنون در چهار سد استان کرمانشاه شامل سدهای زاگرس گیلانغرب، شهدای گمنام(تنگ حمام) سرپل ذهاب، جامیشان سنقروکلیایی و سد شرکت پیوند بیستون پارس قصرشیرین پروژه های پرورش ماهی در قفس در حال اجرا است.

بابایی با اشاره به اینکه امکان پرورش هرنوع آبزیانی در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس وجود دارد، گفت: در قفس سدهای شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب که در مناطق گرمسیری استان واقع شده اند، انواع ماهیان خاویاری و گرمابی و در قفس‌های سدهای دو شهرستان سنقر کلیایی و گیلانغرب نیز ماهیان سردابی مثل قزل آلا پرورش داده می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار