قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: تردد مسافران از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان در این شهرستان به عراق با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برقرار است.
کد خبر: ۹۲۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 23 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،مرادعلی تاتار افزود: تمامی مسافران در بدو ورود به کشور از نظر بیماری های ویروسی و ویروس کرونا با استفاده از کیت های تشخیصی توسط قرنطینه های بهداشتی مستقر در پایانه های مرزی خسروی و پرویزخان و کارشناسان بهداشتی پایش می شوند.

وی اظهار داشت: از ورود مسافران بیمار به کشور در نقطه صفر مرزی ممانعت می شود و این گونه افراد به عراق بازگشت داده می شوند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: تمامی مسافران نیز از کمربندی به سمت نقاط مقصد هدایت می شوند که از تردد مسافران به داخل شهر ممانعت می شود.

تاتار ادامه داد: از مرز خسروی تنها افراد ۲ تابعیتی (ایرانی، عراقی) می توانند به عراق سفر کرده و یا از این مرز وارد کشور شوند، از این رو تردد از این مرز شامل مسافران و زایران ایرانی نمی شود.

او گفت: هنوز دستورالعمل جدیدی در خصوص اعمال ممنوعیت مسافران از مرزهای خسروی و پرویزخان اعلام نشده ولی در صورت نیاز و تصمیم گیری مقامات ارشد کشورمان تردد مسافری از این مرزها ممنوع و متوقف می شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین اضافه کرد: هم اکنون مبادلات تجاری و مسافری در مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان با عراق با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

تاتار گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می شود.

تاتار اظهار داشت: همچنین پایش رانندگان و کامیون های حامل کالاهای صادراتی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مرز خسروی نیز تشدید شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار