یوسف نظری در گفتگو با تابناک:
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سرپل‌ذهاب گفت: ۸۶ واحد صنفی متخلف در بازرسی صورت گرفته توسط تیم‌های نظارتی این شهرستان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
کد خبر: ۹۲۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 15 December 2020

واحدصنفی متخلف در سرپل ذهاب باید جریمه نقدی بپردازند

یوسف نظری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: مجموع بازرسی‌های صورت گرفته از واحد‌های صنفی سرپل ذهاب یک هزار و ۵۲۶ مورد است که واحد‌های صنفی متخلف با تشکیل ۶۲ فقره پرونده در مجموع به پرداخت ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی، مهم‌ترین تخلفات واحد‌های صنفی را عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت بر روی کالا‌ها و گران فروشی اعلام کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سرپل ذهاب گفت: با هدف جلوگیری از برخی تخلفات احتمالی، نسبت به انجام گشت‌های مشترک و بازرسی از واحد‌های صنفی اقدام و با اخلاگران اقتصادی برابر قانون به شدت برخورد می‌شود و در این راستا علاوه برگشت‌های روزانه، بیش از ۹۰ گشت مشترک هم انجام شده است.

نظری ادامه داد: از اوایل آبان ماه سال جاری تاکنون در راستای اجرایی شدن مصوبات ستاد تنظیم بازار شهرستان مقدار ۳۵ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم برنج، ۹ هزار کیلوگرم روغن نباتی مصارف خانوار، ۱۹ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد و یک هزار کیلوگرم کره گیاهی طبق برنامه ریزی انجام شده و باهماهنگی کامل با فرماندار و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهره گیری از نیرو‌های نظارتی بسیج اصناف، ناظران افتخاری زبده و آموزش دیده و با هدایت تیمی بازرسان صمت و اتاق اصناف توزیع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اقلام ذکر شده در سبد خرید خانوار‌ها بسیار با اهمیت هستند ستاد تنظیم بازار در تلاش است تا ایجاد تعادل قیمت، بر روند عرضه با قیمت‌های تعادلی اهتمام جدی داشته باشد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سرپل ذهاب اضافه کرد: با همکاری اصناف ضمن توجه به رعایت موازین بهداشتی، تلاش خواهیم کرد تا مراکز توزیع کالا‌های اساسی بازرگانی را افزایش دهیم تا شهروندان با اطمینان خاطر و به دور از مخاطرات ناشی از شیوع کرونا بتوانند با سهولت هرچه بیشتر نسبت به تهیه کالا‌ها با قیمت مصوب از مراکز منتخب اقدام نمایند.

نظری اظهار داشت: در ۲ هفته اخیر شاهد افزایش قیمت و کاهش گوشت مرغ در سطح بازار بودیم که برای تنظیم بازار و تعادل در عرضه و تقاضا مقدار پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد جذب و توزیع شد و هم اکنون تقاضا برای کالای یاد شده عادی و هیچ گونه صفی وجود ندارد.

وی گفت: مردم می‌توانند هرگونه تخلف اقتصادی را از طریق تماس با شماره تلفن گویای ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدت و تجارت اطلاع دهند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار