ماشالله پروین درگفتگو با تابناک:
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از مهر ماه امسال در استان کرمانشاه آغاز شده است.
کد خبر: ۹۲۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 13 December 2020

ماشالله پروین در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: گفت: امروزه بسیاری از افراد جامعه به علت کم تحرکی و تغذیه نامناسب به بیماری های زمینه ای همچون دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند که بیشترین علت مرگ و میر را در کشور شامل می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه کم تحرکی و تغذیه نامناسب نقشی ویژه در این خصوص دارند وزارت آموزش و پرورش با توجه به اینکه متولی تعلیم و تربیت فرزندان جامعه است، طرح غربالگری کوچ تعبیه و به سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ‌ شده است.

پروین افزود:  هدف اصلی این طرح غربالگری و آگاهی بخشی در خصوص وضعیت توده بدنی یا bmi دانش‌آموزان جهت برنامه ریزی و اندیشدن تمهیدات لازم برای رساندن آن‌ها به محدوده نرمال جسمی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اهداف بلند مدت این طرح ملی، تصریح کرد: امیدواریم با اعمال سیاست‌ها و اهداف تعبیه شده در این طرح با آموزش سبک زندگی سالم در سال‌های آینده شاهد دانش‌آموزانی ورزیده و در نتیجه جامعه ای سالم باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار