مجتبی بخشی پور خبر داد:
نماینده مجلس یازدهم، با بیان اینکه شاخص های تعدیل با واقعیت های بازار کالا و دستمزد همخوانی ندارد، گفت: نگاهی به افزایش قیمت مصالح، اگر با یک نگاه واقع بینانه از سوی دست اندرکاران تهیه بخشنامه تعدیل همراه نباشد، موجب ورشکستگی بخشی از بدنه عمرانی کشور می شود.
کد خبر: ۹۲۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ 12 December 2020

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه مجتبی بخشی‌پور با اشاره به موانع اجرای پروژه های عمرانی در کشور، در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اطهار کرد: واقعیتی که در طرح ها و پروژه های عمرانی کاملا ملموس و غیر قابل انکار بوده، عدم هم خوانی رشد شاخص های تعدیل با قیمت مصالح و دستمزد در بازار است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه مسلم است قیمت ها در بازار به مراتب بسیار بالاتر از شاخص های تعدیل و گاها چند برابر بیشتر است، این درحالی است که متوسط رشد شاخص های قطعی در سال 1398 حدود 33 درصد بوده است

وی گفت: پیشنهاد من در این خصوص بازنگری واقعی تر شاخص ها برای سال جاری است، زیرا در این سال تورم بیشتری را به مراتب نسبت به سال گذشته داشته ایم و همانگونه که اطلاع دارید قیمت ارز به نسبت سال گذشته رشد چشم گیری داشته و آثار آن مسقیما بر روی تمامی قیمت ها از جمله کارهای عمرانی و دستمزد تاثیر گذار بوده است.

بخشی پور تصریح کرد: در سال های اخیر اکثر قراردادهای عمرانی در بخش دولتی فاقد نقدینگی بوده و پرداخت صورت وضعیت ها براساس سایر روش ها همانند اوراق و تهاتر صورت می پذیرد که این امر نیز با توجه به اینکه مجریان پروژه ها دستمزد عوامل اجرایی و خرید کالا و مصالح را نقدی انجام می دهند، باعث فروش اوراق مذکور با درصد تنزیل پایین تر از قیمت اسمی آن می شود.

وی افزود: بسیاری از شرکت ها تمایل چندانی برای شرکت در مناقصات نداشته که این امر باعث کاهش قدرت اقتصادی شرکت های مذکور شده و به تبع آن بیکاری پرسنل، افزایش نرخ بیکاری در سطح جامعه و از طرفی شکل گیری مشاغل فصلی و کاذب را به همراه دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ابراز کرد: نگاهی به تغییر قیمت مصالح پرکاربرد و افزایش چشم گیر آنها بخصوص در سال1399، اگر با یک نگاه دقیق و واقع بینانه از سوی دست اندرکاران تهیه بخشنامه تعدیل همراه نباشد، موجب آثار منفی و ورشکستگی بخشی از بدنه عمرانی کشور که بازوی اجرایی دولت در تمامی این سال ها بوده و هستند، می شود.

بخشی پور در پایان تصریح کرد: توقع من به عنوان کسی که سال های مدیدی در عرصه عمران و آبادانی این کشور خدمتگزار بوده ام، توجه و کمک به جامعه سازندگان کشور است، همواره شاهد بوده ایم در هر زمانی که صنعت ساخت و ساز پویا و امیدوارانه فعالیت داشته، رونق اقتصادی، کاهش بیکاری و ایجاد زیر ساخت و پروژه های عمرانی در کشور را به همراه داشته است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار