مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: در هشت ماه سپری شده از سال جاری مصرف سی ان جی در استان ۱۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۲۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 10 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ، به نقل از ایرنا، «فریدون یاسمی» افزود: در این مدت ۲۰۰ میلیون متر مکعب سوخت سی ان جی در استان کرمانشاه مصرف شده که منجر به صرفه جویی ۲۰۰ میلیون لیتری در مصرف بنزین شده است.

به گفته وی، ۱۵۷ باب جایگاه سوخت در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد ۷۶ باب جایگاه سوخت سی ان جی است.

یاسمی افزود: استان کرمانشاه از نظر تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت رتبه یازدهم کشور را داراست و از لحاظ استقبال مصرف کنندگان از سوخت سی ان جی نیز در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

یاسمی همچنین به کاهش مصرف نفت سفید در بخش مصرف خانگی خبر داد و گفت: در هشت ماه سپری شده از سال جاری حدود ۲۶ میلیون لیتر نفت سفید در کرمانشاه مصرف شده که نسبت به سال گذشته با ۴۳ میلیون لیتر ۳۹ درصد کاهش مصرف نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

گازرسانی در استان کرمانشاه از سال ۱۳۷۲ با شروع عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای کنگاور و صحنه آغاز شد. در خلال سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۹۶ تعداد ۵۲۵ هزار و ۴۸۷ مشترک خانگی، تجاری و صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

در استان کرمانشاه اکنون ۶۰۰ هزار مشترک گاز طبیعی در بخش‌های مختلف است و روزانه ۱۳ میلیون مترمکعب گاز به مشترکان تحویل می‌شود.

اکنون ساکنان ۲۹ شهر و هزار و ۵۴۱ روستای استان کرمانشاه از گاز طبیعی برخوردار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار