مدیر عامل مخابرات استان کرمانشاه از اتصال روستاهای بالای 20 خانوار استان به اینترنت تا پایان سال خبر داد و گفت:اینترنت مصرفی کاربران مخابرات امسال 70 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۲۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 08 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،مسیب قبادیان اظهار داشت: فعالیت شرکت مخابرات به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در این روزهای کرونایی نسبت به دوران قبل از کرونا افزایش چشمگیری داشته است.

وی از افزایش ۷۰ درصدی اینترنتی مصرفی کاربران مخابرا طی سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار و ۷۲۲ مورد ای.دی.اس.ال (ADSL)، ۸۰۰ مورد وی.دی.اس.ال (VDSL) و اگذار شده که فیبرنوری هم یک‌هزار و 5 مورد بوده است.

مدیر عامل مخابرات استان کرمانشاه به ایجاد ۵ هزار کیلومتر فیبر نوری بین استانی بین شهری و بین‌المللی اشاره و بیان کرد: شرکت مخابرات استان توانسته امسال با هدف افزایش پهنای باند مراکز و سایت‌های موبایل ۱۵۰ کیلومتر به توسعه فیبر نوری بیافزاید.

قبادیان اضافه کرد: در حوزه ارتباطات سیار نسب سایت‌های جدید تلفن همراه شامل شهری و روستایی مجموعا از ابتدای سال تاکنون ۳۰ مورد بوده است.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن توسعه فیبر در مناطق روستایی به میزان ۷۰ کیلومتر تا پایان سال‌جاری، گفت: حدود ۱۰۶ سایت روستایی داریم که پوشش نسل ۲ موبایل را در مناطق روستایی انجام می‌دهند که طبق برنامه در دست اجرا ان‌شاءالله با جذب اعتبارت به نسل سه و چهار ارتقا خواهند یافت.

قبادیان ادامه داد: با انجام این کار امکان اینترنت رویتایی برای بیش از ۲۵۰ روستای باقی‌مانده در مناطق دور افتاده و مرزی استان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر این ۱۰۶ سایت را تا پایان سال ارتقا دهیم بالغ بر ۹۰ درصد روستاهای استان تحت پوشش اینترنت و همراه اول قرار می‌گیرند و تقریبا برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در به اینترنت وصل می‌شوند.

قبادیان ادامه داد: با شیوع کرونا اینترنت یک‌هزار و ۹۷ مدرسه از طریق ای.دی.اس.ال برقرار شده و نیز ۱۸۱ مدرسه را از طریق شبکه خدمات همراه اول، از خدمات اینترنت بهره‌مند شده‌اند.

وی در خصوص مشکلات دانش‌آموزان روستایی در خصوص اتصال به شبکه شاد، گفت: اگر تجهیزات سایت‌های ذکر شده فراهم شود بیش از ۹۰ درصد مشکلات استان حل می‌شود و بخشی از مشکلات شبکه شاد که مربوط به اتصال به اینترنت است تا پایان سال مرتفع می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار