فرماندار گیلانغرب گفت: کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان که با اعمال محدودیت‌های سختگیرانه و همراهی مردم و اصناف حاصل شده، شکننده است و برای استمرار سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ همچنان نیازمند توجه جدی مردم به رعایت موازین و اصول بهداشتی هستیم.
کد خبر: ۹۲۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 05 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،کوروش محمودیان افزود: باتوجه به نظارت های مستمر و همکاری خوب مردم خوشبختانه آمار ورودی ها به بیمارستان و مراکز درمانی کاهش یافته اما این امر شکننده است و علاوه بر نیاز به مراقبت امیدواریم مردم همچنان خطر شیوع کرونا را جدی بگیرند تا شاهد برگشت به محدودیت های شدید نباشیم.

وی اظهار داشت: به هیچ وجه نمی خواهیم معیشت مردم آسیب ببیند اما شیب نزولی باید همچنان حفظ شود و در این راستا محدودیت های ورود و خروج همچنان کنترل می شود.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب با اشاره به اینکه طرح ملی شهید سلیمانی با جدیت در شهرستان در حال اجرا است، گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۹۷ نفر غربالگری شده اند و این طرح با تمام توان توسط تیم های تشکیل شده در حال اجرا است.

محمودیان با بیان اینکه مجموع افرادی که تست آن ها در سطح شهرستان تاکنون مثبت اعلام شده به ۹۵۹ نفر رسیده، اظهار داشت: میانگین مبتلایان جدید به روزانه کمتر از پنج مورد کاهش یافته و تعداد افراد بستری هم اکنون هفت تن هستند که تحت مراقبت قرار دارند و شمار فوتی های ثبت شده به ۵۳ مورد افزایش یافته است.

وی گفت: تعداد ۲۰۰ دستگاه تست سریع در مراکز درمانی شهر و دهستان ها توزیع شده که امکان اعلام نتیجه را در مدت ۱۵ دقیقه فراهم می کند که انجام تست با این دستگاه ها در صورت تایید پزشک مبنی بر وجود علایم به صورت رایگان انجام می شود.

او با تاکید بر ضرورت استمرار همراهی مردم و همه اصناف گفت: آیین های خاکسپاری و عزا هم با همکاری خانواده ها کاملا محدود شده و با کمترین تعداد ممکن انجام می گیرد که امید است مجموعه اقدام های و محدودیت ها منجر به تحقق هدف های پیش بینی شده در قطع زنجیره کرونا منجر شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

محدودیت‌ها در کرمانشاه کماکان ادامه خواهد داشت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر ادامه مراقبت‌ها و حساسیت‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌ها گفت: محدودیت تردد شبانه و عدم ورود خودرو به شهرها کماکان در استان ادامه خواهد داشت.

«حسین خوش اقبال» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود:براساس آخرین آمار وضعیت شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب، صحنه، قصرشیرین، کنگاور و گیلانغرب نارنجی است.

به گفته خوش اقبال، در همین حال علاوه بر دالاهو، ثلاث باباجانی با خروج از وضعیت نارنجی در وضعیت زرد قرار گرفته و در مقابل شهرستان سنقروکلیایی کماکان قرمز رنگ است.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس از فردا، محدودیت ها و ممنوعیت تردد خودروها در ورودی و خروجی شهرها ادامه خواهد داشت و ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی کماکان برقرار خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار