رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی استان کرمانشاه با بیان اینکه دفاتر گردشگری کرمانشاه تعداد کارکنانشان را به نصف کاهش داده‌اند، گفت: در مدت شیوع بیماری کرونا بیش از 300 نفر از شاغلین در دفاتر گردشگری کرمانشاه بیکار شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 05 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فردین امیری، بااشاره به خسارت بالای کرونا به دفاتر گردشگری کرمانشاه، اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده طی هفت ماهه ابتدایی امسال، شیوع بیماری کرونا 9 میلیارد و 820 میلیون تومان به دفاتر گردشگری کرمانشاه خسارت وارد کرده است.

وی افزود: اوج خسارت وارده شده به این دفاتر طی فرودین ماه بود که یک میلیارد و 500 میلیون تومان متضرر شدند و پس از آن در اردیبهشت یک میلیارد و 365 میلیون تومان و در مرداد یک میلیارد و 245 میلیون تومان زیان دیدند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در این مدت حدود 300 نفر از کارکنان دفاتر خدمات مسافرتی استان از کار بیکار شدند که البته بخش کمی از آنها از تابستان دوباره فعال شدند.

وی با بیان اینکه سابقا در هر دفتر گردشگری بصورت میانگین حدود پنج تا شش نفر کار می کردند، اعلام کرد: اکنون این تعداد به نصف کاهش یافته، چراکه برخی از دفاتر تعطیل شده و مابقی دفاتر هم فقط بلیط فروشی دارند.

امیری با بیان اینکه نمی توان آینده خوبی را برای تداوم فعالیت دفاتر گردشگری ترسیم کرد، گفت: بسیاری از مشاغلی که در این بخش بوده از بین رفته و به سختی می شود آنها را احیاء کرد. تعدادی از دفاتر هم که اجاره ای بودند و هزینه هایشان بیشتر از درآمدهایشان بود کلا تعطیل شده و دیگر در این شغل ادامه فعالیت نمی دهند.

وی در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای نجات دفاتر گردشگری از بحران کنونی پیشنهاد می دهد، اعلام کرد: شرایط بگونه ای است که در حال حاضر نمی شود هیچ راهکاری ارائه داد. با وجود اینکه اخیرا دولت تسهیلات خوبی هم در نظر گرفته، اما در کنار اینکه هنوز اجرایی نشده، باید در نظر گرفت که سود این تسهیلات با نرخ 12 درصد بالاست و از سوی دیگر برای بسیاری از دفاتر که خودشان گرفتار وام ها و اقساط بانکی هستند، این وام ها باری می شود روی دیگر مشکلاتی که دارند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه در ادامه به لغو پروازهای کرمانشاه به قشم هم اشاره کرد و افزود: از مدت ها پیش تلاش زیادی کردیم تا پروازهای چارتری به مقصد برخی نقاط گردشگرپذیر ایران از جمله کیش، قشم و شیراز بگیریم، اما شیوع کرونا باعث شد تا پرواز کرمانشاه به قشم لغو و برنامه برقراری پرواز کرمانشاه به شیراز هم فعلا منتفی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار