معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی گفت: در ۵ سال گذشته پنج هزار پایان نامه تحصیلات تکمیلی در استان کرمانشاه انجام شده که از این تعداد تنها ۵۰۰ پایان نامه در ارتباط با مسائل کرمانشاه بوده است.
کد خبر: ۹۲۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ 05 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ویسی با بیان اینکه یکی از الزامات توسعه هر کشور پژوهش است، اظهار داشت: اگر از منابع انسانی و منابع مالی خوب استفاده نکرده‌ایم یعنی بهره وری مناسبی نداریم و باید با پژوهش به چرایی این موضوع پاسخ داد.

وی افزود: ما امادگی برای انجام پژوهش‌ها در راستای رفع مشکلات را داریم، اما باید تقاضا نیز وجود داشته باشد و دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید این مشکلات را به دانشگاه‌ها منعکس کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی خاطرنشان کرد: جدی‌ترین برنامه وزارت علوم و به پیروی از ان دانشگاه رازی به عنوان زیر مجموعه این وزارتخانه، هدفمندی پژوهش‌ها برای حل مسائل استان و کشور است و تلاش می‌شود پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی نیز در جهت رفع این معضلات باشد.

ویسی اظهار داشت: سال گذشته حدود ۷۴۰ مقاله بین المللی و ۴۰۰ مقاله داخلی از سوی۴۵۰ پژوهشگر دانشگاه رازی منتشر شده است.
وی با اشاره به پتانسیل‌های استان در زمینه پژوهش و تحقیقات گفت: استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی پتانسیل بالایی دارد که می‌توان با انجام پژوهش در این حوزه، زمینه هوشمند سازی و توسعه هر چه بیشتر بخش کشاورزی استان را رقم زد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی همچنین به پتانسیل‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: طبیعت زیبا و آثار تاریخی منحصر به فردی که در استان وجود دارد می‌تواند زمینه جذب گردشگران بسیاری را فراهم کند که خود مستلزم انجام کار‌های پژوهشی در این زمینه است.

ویسی با بیان اینکه هفته اخر آذرماه با عنوان هفته پژوهش نام گذاری شده است، افزود: امسال به خاطر شیوع کرونا برنامه‌های این هفته در بستر فضای مجازی است و برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش لغو شده است.

وی یادآور شد: شعار هفته پژوهش امسال «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» است که در مراسمی به صورت ویدیو‌کتفرانس از پژوهشگران دستگاه‌های اجرایی تجلیل خواهد شد.

دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان باسابقه‌ترین دانشگاه غرب کشور با ۴۵۰ عضو هیأت علمی و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در آستانه پنجاهمین سال تاسیس قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار