معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: به جز یک شهرستان، تمام شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز خارج شده‌اند و محدودیت‌ها همچنان براساس پروتکل اعلامی، ادامه دارد.
کد خبر: ۹۲۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 05 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس اعمال محدویت‌های شدید کرونایی از اول آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه هم کلید خورد.

اعمال محدویت‌های شدید کرونایی از اول آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه هم کلید خورد.

به گفته هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، ۶ شهرستان بحرانی استان (کرمانشاه، کنگاور، سنقرو کلیایی، سرپل‌ذهاب، جوانرود و صحنه) که به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز بودند عملا ۱۵ روز به حالت نیمه‌تعطیل در آمدند.

بازوند معتقد است، این تعطیلی‌های اعمال شده در استان برای خروج از وضعیت قرمز و بحرانی بوده، چرا که قرار است یکی دو سال با کروناویروس زندگی کنیم و نمی‌شود برای مدت طولانی کشور و استان را تعطیل کرد.

در این دوهفته، بیشتر کاسبان استان برای حفظ سلامتی عمومی کرکره مغازه‌های خود را پایین کشیدن و تا حدودی به خلوتی بازار و خیابا‌ن‌ها کمک کردند.

پس از پایان این ۱۵ روز، خوشبختانه هم‌اکنون براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، پاوه، جوانرود، دالاهو، روانسر، سرپل‌ذهاب، صحنه، قصرشیرین، کنگاور، گیلانغرب و هرسین در وضعیت نارنجی، ثلاث باباجانی در وضعیت زرد قرار دارند، ولی همچنان شهرستان سنقرو کلیایی وضعیت قرمز خود را حفظ کرده است.

رنگ‌بندی شهرستان‌های استان کرمانشاه (۱۵ آذرماه)

براساس این گزارش، مرحله دوم محدودیت‌های سراسری برای هفته سوم با قدری کمرنگ شدن در استان از امروز آغاز می‌شود.

کمرنگ شدن محدودیت‌های کرونایی در کرمانشاه

حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به ادامه محدودیت‌ها در استان، اظهار داشت: در وضعیت زرد که به معنای خطر متوسط است در این وضعیت فقط سطح شغلی چهار تعطیل است.

وی وضعیت نارنجی را پرخطر عنوان کرد که در این وضعیت سطح شغلی سه و چهار تعطیل، می‌شود و گفت: وضعیت قرمزیعنی خیلی پرخطر که براساس آخرین آمار تنها شهرستان سنقرو کلیایی در وضعیت قرمز است، غیر از گروه یک همه مشاغل تعطیل خواهند بود.

خوش‌اقبال تصریح کرد: دارات و دستگاه‌های دولتی ضروری در شهر‌های نارنجی، با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا یک‌سوم کارکنان و دستگاه‌های غیرضروری تا یک دوم کارکنان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی باپلاک غیربومی به شهر‌های نارنجی و قرمز، ادامه داد: ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی پلاک بومی شهر‌های نارنجی و قرمز به سایر شهر‌ها همچنان اعمال می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: ممنوعیت تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی و قرمز کماکان برقرار خواهد بود.

شیوع کرونا در دورهمی‌های روستایی

محمودرضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اشاره به کاهش آمار بستری‌های کرونایی در استان، اظهار داشت: تداوم روند کاهشی به تداوم رفتار بهداشتی مردم وابسته است.

وی اضافه کرد: نباید مردم تصور کنند که کرونا رفته است کوچکترین غفلت در رعایت و پروتکل‌های بهداشتی خطری جدی برای رسیدن به اوج این بیماری است.

مرادی با تاکید بر ممنوعیت دورهمی، برگزاری مجالس عروسی و عزا و همچنان حضور در اجتماعات، گفت: متاسفانه با پایان فصل کشت، مراسمات دورهمی بین روستائیان رونق گرفته و باعث افزایش مبتلایان روستائیان شده است.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا به رفتار خودمان بستگی دارد کوچکترین غفلت و عادی‌انگاری زنجیره انتقال را افزایش می‌دهد، اما با رعایت می‌توان انتقال آن را کنترل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مردم خواست، همچنان به همکاری خود برای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا ادامه دهند و افزود: کرونا از آنچه فکر می‌کنید به ما نزدیک‌تر است و بی‌توجهی شهروندان کار را برای مسئولان سخت‌تر و کادر درمان را خسته‌تر می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار