سارا شاه آبادی در گفتگو با تابناک:
سارا شاه آبادی گفت: در روند ابتلا به بیماری کرونا ۳۰ درصد افراد بدون علامت، ۵۵ درصد با علائم خفیف تا متوسط که نیاز به بستری ندارند و با ماندن در منزل درمان می‌شوند و ۱۵درصد افراد مبتلا نیز بدحال و باید بستری شوند که از این ۱۵درصد،۵ درصد از مبتلایان در وضعیت وخیم قرار میگیرند و۲ درصد هم فوت می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 04 December 2020

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:در موج سوم بیماری کرونا تعدادافراد بیشتری درگیر می‌شوند و آمارمرگ و میر بالا رفته، اما نسبت کشندگی تغییری نکرده و مانند قبل ۲ درصد است.

وی تصریح کرد: با محدودیت‌های جدید آمار مرگ و میر این بیماری رو به کاهش است و امید داریم که این روند ادامه داشته باشد.

این مسئول عنوان کرد: تفاوت موج سوم کرونا با دو موج قبلی در قدرت انتقال آن است که افزایشی بوده به این صورت که در موج اول و دوم اگر فردی مبتلا می‌شد با قرنطینه فردی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی با سایر افراد و خانواده، از انتقال بیماری جلوگیری می‌شد، اما در موج جدید ابتلا به بیماری به صورت خانوادگی است و این نشان از افزایش قدرت انتقال ویروس از یک فرد به فرد دیگر است.

وی خاطر نشان کرد: در روند این بیماری ۳۰ درصد افراد بدون علامت، ۵۵ درصد با علائم خفیف تا متوسط که نیاز به بستری ندارند و با ماندن در منزل درمان می‌شوند و ۱۵درصد افراد مبتلا نیز بدحال و باید بستری شوند که از این ۱۵درصد،۵ درصد مبتلایان در وضعیت وخیم قرارمیگیرند و۲ درصد هم فوت می‌کنند.

شاه آبادی در پایان قدرت انتقال ویروس را وابسته به عوامل مختلفی همچون جهش‌های ژنتیکی، شکل ویروس و سرمای هوا و سایر عوامل دانست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار