بهرام بهروش در گفتگو با تابناک:
رئیس هیات ورزشهای بومی محلی روستایی استان کرمانشاه از لزوم ایجاد زیر ساخت های مناسب برای ورزش زوران در استان کرمانشاه و همکاری مسئولین خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 02 December 2020

بهرام بهروش در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار  کرد : در انتخابات اتی ریاست هیات ورزشهای روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه کاندید نخواهم شد و با توجه به علاقه ای که به ورزش زوران دارم میخواهم از این پس تمرکز بیشتری را روی این ورزش داشته و برای جهانی شدن تلاش کنم.

وی در ادامه افزود: احیا ورزش زوران یکی از دستاوردهای مهم دوران ریاستم براین هیات است که با رو نمایی از ورزش زوران با حضور روسا و نمایندگان هیات های ورزش روستایی ۶ استان غرب کشور در استان کرمانشاه اقدام مهمی بود که همه زوران را به نام کرمانشاه بشناسند و برای اینکه زوران را در کشور توسعه دهیم انجمن زوران را که زیر مجموعه فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی است، تشکیل دادیم و من هم باابلاغ رئیس فدراسیون به عنوان رئیس انجمن زوران کشور منصوب شدم.

بهروش افزود: باید زیر ساخت های مناسب این رشته فراهم شود که نیاز به یک گودال زوران بزرگ در استان داریم که دو سال پیش ۲.۵ میلیارد تومان بودجه به همراه سه هکتار زمین را برای این منظور در شهرستان کنگاور اختصاص یافت ولی متاسفانه به دلیل عدم همکاری مسئولین این بوجه برگشت داده شد و موانعی پیش پای کار به وجود امد.

به روش در ادامه تصریح کرد: در تدوین دایره المعارف بازیهای بومی محلی کرمانشاه طی سال ها گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است و توانستیم بیش از ۱۰۵ بازی بومی محلی را در سطح استان شناسایی و ثبت کنیم و طی ۴ سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ جشنواره بازیهای بومی محلی را در سطح شهرستان های مختلف استان برگزار کردیم که به حفظ سنت و ایین های استان کمک میکرد.

ریئس هیات بارزیهای بومی روستایی در پایان گفت: در طرح ورزش یاران روستایی که در هر روستا استان یک ورزش یار خانم و یک ورزش یار اقا را انتخاب و به امور مربوط به اجرای برنامه های هیات ورزش های روستای را در روستاها اجرا کنند که در استان حدود ۲۵۰۰ روستای استان پنج هزار ورزش یار داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار