معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون موردی از آنفلوآنزای پرندگان در طیور وحشی کرمانشاه مشاهده نشده، از مردم خواست برای رعایت اصول بهداشتی به هیچ عنوان گوشت پرندگان وحشی را استفاده نکنند.
کد خبر: ۹۲۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 01 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آذر ولی‌زاده با بیان اینکه پایش وضعیت پرندگان در استان به صورت هفتگی و مستمر انجام می‌شود، افزود: در فصولی از سال که خطر آنفلوآنزای پرندگان وجود دارد، پایش‌ها را نسبت به شرایط عادی چند برابر می‌کنیم.

وی ادامه داد: طی بررسی که از پرندگان سطح استان داشتیم و حتی بررسی تلفات مشکوک حیات وحش که نمونه‌ها را به دامپزشکی دادیم، خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عدم مشاهده این بیماری ممکن است دائمی نباشد، یادآور شد: به هر حال هم اکنون در سه استان کشور مواردی از آنفلوآنزا مشاهده شده و احتمال ورود آن به سایر استان‌ها نیز بعید نیست.

ولی زاده خاطرنشان کرد: همچنین هنوز ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه آغاز نشده و با ورود این گونه‌ها از اواخر آذرماه به تالاب‌ها و آبگیرهای استان امکان ورود بیماری وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته موردی از آنفلوآنزای پرندگان در طیور وحشی استان مشاهده نشد، ابراز امیدواری کرد این شرایط برای امسال هم ادامه داشته باشد و افزود: با هدف پیشگیری از بروز هرگونه مشکل، ورود افراد به مناطق تحت مدیریت محیط زیست را ممنوع کردیم.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از افراد خواست به هیچ عنوان نسبت به شکار پرندگان وحشی اقدام نکنند و یادآور شد: مردم هم نباید به هیچ عنوان گوشت طیور وحشی که ممکن است به شیوه غیرقانونی وارد بازار شده باشد را خریداری و مصرف کنند.

وی معتقد است، با توجه به شرایطی که بیماری کرونا در کشور و استان دارد، عدم رعایت موازین بهداشتی و خطر شیوع آنفلوآنزا و همزمانی این دو بیماری می‌تواند وضعیت نامناسبی را رقم بزند.

ولی زاده همچنین درخواست کرد مردم مشاهده هرگونه تلفات پرندگان را با محیط زیست و یا دامپزشکی در میان بگذارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار