رئیس اداره بهداشت طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاهیان از خرید گوشت طیور مورد نیاز خود از مراکز غیرمجاز خودداری کنند.
کد خبر: ۹۲۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ 01 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر علیرضا حیدری اظهار کرد: از اوایل آذر مهاجرت پرندگان وحشی از مناطق سردسیر به گرمسیر آغاز می‌شود و استان کرمانشاه یکی از زیستگاه‌های آن‌ها است.

وی با اشاره به اشتراک برخی ویروس‌ها بین پرندگان و انسان‌ها، افزود: پرندگان وحشی مهاجر به کرمانشاه بعضاً دارای نوعی ویروس که برای خود آن‌ها ضرری ندارد هستند، اما باعث انتقال به پرندگان بومی و مرگ آن‌ها می‌شود که با توجه به اشتراک خیلی از این ویروس‌ها بین انسان و پرندگان لازم است پیشگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

رئیس اداره بهداشت طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به روش‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان اشاره کرد و گفت: در مناطق روستایی مردم از رها کردن طیور اهلی در فضای باز و ارتباط این طیور با سایر پرندگان مهاجر پرهیز کنند؛ زیرا در صورت شیوع بیماری، آن منطقه کانون بیماری تلقی شده و بر اساس دستورالعمل‌ها تمام پرندگان منطقه معدوم شوند.

حیدری با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز صنعتی تولیدی طیور، تصریح کرد: واحد‌های صنعتی به صورت مداوم سالن پرورش و محیط اطراف را ضدعفونی کرده تا واحد‌های تولیدی اقتصادی ضربه نخورد.

وی با تاکید به عدم خرید طیور از دوره گرد‌ها و مراکز غیرمجاز در شهر کرمانشاه، خاطر نشان کرد: تیم‌های نظارت دامپزشکی، شهرداری و نیروی انتظامی در حال نظارت بر واحد‌ها هستند، اما خود مردم مهم‌ترین نقش را در سلامتی جامعه دارند که از خرید مرغ، بوقلمون و سایر طیور از مراکز غیر مجاز به دلیل احتمال دارا بودن بیماری نهفته خودداری کنند.

رئیس اداره بهداشت طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: مردم از مراکز مجاز که زیر نظر دامپزشکی است نسبت به خرید مرغ اقدام کنند.

حیدری با ابراز خرسندی از عدم مشاهده آنفلوانزا در استان کرمانشاه، تصریح کرد: خوشبختانه تا به امروز هیچ‌گونه آنفولانزای حاد پرندگان در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار