فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون مبادلات تجاری و مسافری در مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان با عراق با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ 01 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،مرادعلی تاتار افزود: با وجود همه گیری بالای ویروس کرونا، فعالیت های مرز رسمی پرویزخان با رعایت موازین بهداشتی ادامه دارد و از ابتدای این بحران تاکنون حتی یک روز هم این مرز رسمی تعطیل نشده است.

وی اظهار داشت: قرنطینه‌های بهداشتی در مرزهای خسروی و پرویزخان فعال است و تیم‌های بهداشتی در این مرزها برای غربالگری و پایش افراد آلوده و انجام اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور دارند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: هم اکنون روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می شود.

تاتار گفت: تردد مسافری در مرز رسمی پرویزخان با رعایت پروتکل ها انجام می شود ولی باتوجه به اجرای محدودیت های کرونایی مسافران در بدو ورود و خروج از کشور از لحاظ بیماری های ویروسی و کووید ۱۹پایش می شوند و تردد آن ها به داخل شهر قصرشیرین تا پایان اجرای طرح محدودیت ها ممنوع است از این رو حق ورود به شهر را ندارند و باید از کمربندی شهرستان تردد کنند.

او اضافه کرد: همچنین پایش رانندگان و کامیون های حامل کالاهای صادراتی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مرز خسروی نیز تشدید شده است.

فرماندار قصرشیرین گفت: تردد افراد ۲ تابعیتی (ایرانی، عراقی) با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی نیز از مرز خسروی انجام می شود که آن ها نیز از کمربندی مجاز به تردد هستند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان های اسلام آبادغرب و کنگاور هر یک ۲ نفر و در شهرستان‌های سنقروکلیایی و قصرشیرین نیز هر کدام یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار