رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه بااشاره به افزایش قیمت گوشت مرغ در روزهای گذشته گفت: تامین نهاده‌های موردنیاز مرغداران به دستور وزیر جهاد کشاورزی و توزیع آن بین مرغداران و توزیع گوشت مرغ گرم و منجمد منجر به کاهش قیمت مرغ در استان شده است.
کد خبر: ۹۲۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 01 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«نوربخش حاتمی» با اشاره به اینکه در مهرماه به دلیل مشکل تامین نهاده‌ها، شاهد کاهش جوجه ریزی بودیم، افزود: این مشکل باعث کاهش عرضه گوشت مرغ در بسیاری از استان ها شد و قیمت مرغ را به هر کیلوگرم تا ۳۶ هزار تومان افزایش داد.

وی با اشاره به دستور وزیر کشاورزی مبنی بر تامین نهاده موردنیاز مرغداران، گفت: از ۲ روز گذشته از طریق سامانه نهاده موردنیاز را در بین مرغداران توزیع کردیم و اکنون مشکلی در تامین نهاده مورد نیاز مرغداران در استان کرمانشاه وجود ندارد.

وی همچنین به توزیع گوشت مرغ گرم در کرمانشاه خبر داد و گفت: ۲ روز پیش ۱۶۰ تن و دیروز ۸۰ تن گوشت مرغ گرم در این استان وارد بازار شده و روزانه هم ۵۰ تن گوشت منجمد مرغ توزیع می کنیم که این توزیع منجر به کاهش قیمت مرغ شده است.

وی گفت: اکنون با ورود گوشت گرم و منجمد مرغ به بازار استان هر کیلوگرم مرغ به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تا ۲۴ هزار تومان کاهش یافته و انتظار می رود تا چند روز آینده باز هم مقداری این قیمت کاهش یابد.

نیاز ماهانه استان به ۴۲۰۰ تن گوشت مرغ

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه نیاز روزانه استان به گوشت مرغ در شرایط عادی را ماهانه چهار هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و گفت: روزانه حدود ۱۳۰ هزار تن گوشت مرغ در کرمانشاه نیاز است اما اکنون باتوجه به تعطیلی آیین ها و رستوران ها این نیاز به روزی ۱۰۰ تن کاهش یافته است.

حاتمی با بیان اینکه اکنون از نظر تامین گوشت مرغ در کرمانشاه مشکلی نداریم، افزود: از نظر جوجه ریزی در آبان ماه امسال به صورت متعادل این اقدام انجام شده و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشتیم و در آذرماه نیز تاکنون ۸۸۵ هزار قطعه جوجه ریزی داشته‌ایم.

او همچنین با اشاره به فعالیت ۵۵۰ واحد مرغداری فعال در استان کرمانشاه گفت: در هر دوره به طور متوسط ۱۵۰ واحد مرغداری جوجه ریزی می کنند که هر واحد به طور میانگین بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی می‌کند.

به گفته او، در این دوره تاکنون ۱۵۳ واحد مرغداری در استان جوجه ریزی داشته اند.

وی با بیان اینکه سالانه در استان کرمانشاه ۷۲ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود، گفت: نیاز استان سالانه به گوشت مرغ حدود ۵۰ هزار تن است و ما به طور متوسط هر سال بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مازاد بر نیاز استان گوشت مرغ تولید می‌کنیم.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار