مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه گفت: ۲ هزار ۵۹۵ روستای دارای سکنه در استان وجود دارد که یک‌هزار و ۶۶۰ روستا از این تعداد دارای دهیاری هستند.
کد خبر: ۹۲۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 01 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از فارس امیر خسروانی در خصوص وضعیت دهیاری‌ها در روستا‌های استان، اظهار داشت: ۲ هزار ۵۹۵ روستای دارای سکنه در استان وجود دارد که یک‌هزار و ۶۶۰ روستا از این تعداد بالای ۲۰ تا ۳۰ خانوار دارند که دارای دهیاری هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه ادامه داد: قبلا شرایط احراز دهیاری برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار بود که الان حدود دو سه سالی است که شرایط به ۳۰ خانوار افزایش یافته است.

وی در خصوص نحوه توزیع اعتبارات به روستاها، افزود: اعتبارات روستایی براساس سرانه جمعیتی، یعنی با توجه به تعداد جمعیتی که طبق سرشماری نفوس مسکن سال ۹۵ اعلام شده، توزیع می‌شود.

خسروانی اضافه کرد: اعتبارات روستا‌های دارای دهیار، به حساب دهیاری واریز می‌شود و روستا‌های فاقد دهیاری هم به صورت سرجمع به فرمانداری واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: فرمانداران در روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری این منابع اعتباری را با توجه به سرانه جمعیتی هزینه می‌کنند.

خسروانی در خصوص اجرای طرح هادی و مقاوم سازی منازل روستایی استان، گفت: کاملا با بنیاد مسکن استان هماهنگ هستیم و در اجرای آن مشکلی نداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار