تعلقات ملی و میهنی و احترام به ارزش‌های گرانسنگ شهید و شهادت، در هنگام وقوع حوادث تلخی همچون شهادت دانشمند دفاعی شهید فخری‌زاده، همبستگی و انسجام بین آحاد مردم پررنگ‌تر و مستحکم‌تر می‌شود و وابستگان به جناح‌های سیاسی در این راه باید پیشقدم و جلودار باشند.
کد خبر: ۹۲۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 30 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،خبرشوک آور شهادت فرزند دانشمند وطن، محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، موجی از غم و اندوه را در سراسر کشور حاکم و از طرفی دیگر، خشم و انزجار عمومی نسبت به عاملان و آمران این جنایت وحشیانه و اقدام تروریستی، در جای جای ایران پهناور حاکم کرد.

در چنین شرایطی با هرکسی صحبت کرده و هرگروه و کانالی در فضای مجازی را رصد کنیم، در خواهیم یافت که اقشار مختلف مردم با دیدگاه های سیاسی گوناگون، در مورد این اقدام تروریستی نظری واحد داشته و آن را قاطعانه محکوم کرده و داغدار یکی از فرزندان برومند دانش هسته ای کشور خویش هستند.

بدون شک با وجود نیروهای مسلح مقتدر و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اعم از سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای انتطامی، بسیج و همچنین مجموعه فداکار وزارت اطلاعات، انتقام خون شهید فخری زاده از عاملان و آمران این جنایت ضد بشری گرفته خواهد شد.

هرچند با این اقدام تروریستی، جامعه علمی کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی از چهره های بلندپایه خود را از دست دادند، اما نباید فراموش کرد که پرچم علمی این شهید سرافراز حتی برای لحظه ای بر زمین نخواهد ماند و پرتوان تر و شتابان تر از گذشته راه پرافتخار او توسط یاران و شاگردانش باجدیت و قدرت افزونتری ادامه خواهد یافت.

کوردلانی که همچون گذشتگان پلید و قسی القلب خویش فرمان ترور شهید فخری زاده را صادر کرده و او را غرق در خون کرده اند، همزمان هم دنبال ایجاد تشتت و جنگ روانی در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ ایران و انقلاب اسلامی، در داخل کشور هستند.

باید همچون گذشته هوشیار بود و از شیطنت ها و اهداف شوم آنان غفلت نکرده و مواظب باشیم تا ناخواسته در دام دشمنان قسم خورده این آب و خاک نیفتاده و اقدام های ما خدای ناکرده هم راستا با اهداف خباثت آلود آن ها منطبق نگردد.

اندک تاملی در مطالب منتشر شده در انگشت شمار فضای مجازی و همچنین توییت آقای جواد کریمی قدوسی متاسفانه نشان از آن دارد که به جای نشانه گرفتن گروه های تروریستی و رژیم صهیونیستی، با حب و بغض و در اقدامی خلاف مصالح و منافع ملی کشور و به صورت شتاب زده، شمشیر خود را بر روی برخی مقامات و از جمله رییس جمهوری و مسوولان وزارت خارجه کشور کشیده اند!؟

مقاماتی که سوابق روشن آنان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برکسی پوشیده نبوده و اشخاصی مانند آقای کریمی قدوسی از لحاظ وزن سیاسی، امنیتی و اجرایی نمی تواند در تراز آن ها قرار گیرد.

اینکه دکتر حسن روحانی که سال های متمادی با حکم مقام رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده معظم له در شورای عالی امنیت ملی حضور داشته، نماینده چندین دوره و نایب رییس مجلس شورای اسلامی بوده، چندین دوره عضو مجلس خبرگان رهبری است، در دوران دفاع مقدس فرمانده پدافند هوایی کشور بوده و هفت سال است رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی است، در شهادت این دانشمند متدین دخیل بدانیم، با کدام عقل و منطق سازگار است!؟

جای این سوال جدی از امثال آقای قدوسی ها به طور جدی وارد است که این گونه القائات چه دستاورد و نتیجه مثبتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران در پی خواهد داشت؟ چه کسانی از این موضع گیری ها سود خواهند برد؟ ملت ایران؟ جمهوری اسلامی؟ یا همان آمران و عاملان به شهادت رسانیدن شهید فخری زاده؟

آیا این زمان، هنگامه مناسب برای جبهه گیری ها و تسویه حساب های جناحی و ای بسا عقده گشایی های شخصی از مقامات عالیه نظام است؟

در حالی که فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح و مقامات سیاسی و اطلاعاتی کشورمان با صدور پیام های واضح و روشن و با تدبیر، انگشت اتهام را به سوی مثلث شوم عبری، عربی و آمریکایی (رژیم صهیونیستی به عنوان نماد عینی تروریسم دولتی)، عربی (رژیم سعودی به عنوان تامین کننده منابع مالی) و آمریکا به عنوان حامی اصلی این جنایت گرفته اند، این گونه موضع گیری ها دستاوردی جزء ایجاد فضای تشتت و اختلاف در عرصه داخلی و خسران برای منافع ملی نخواهد داشت.

فراموش نکنیم که پیام روشن و راه و رسم و منش نورانی شهدای والا مقام این سرزمین، تحکیم اتحاد و همبستگی ملی است.

پیام خون شهید گلگون کفن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در امتداد راه یاران شهیدش می باشد و آن در کنار هم بودن و یک دل و یک زبان بودن است.

شهدا متعلق به همه مردم هستند، تمام ساکنان این کشور با هر دین، مذهب، قوم و قبیله ای برای آنان ارزش و احترام قایل بوده و خود را مدیون فداکاری این ستارگان پرفروغ آسمان شجاعت و معرفت و خدمت صادقانه می دانند.
شهدا، سرمایه های بی بدیل و همیشه جاوید ایران زمین هستند، بهره برداری های جناحی از خون شهدای گرانقدر، جفایی بزرگ و خطایی نابخشودنی در حق ایثار و فداکاری و لطمه به این سرمایه بزرگ و مشعشع می باشد.

مطلب را با شعری که زبان حال هرآن کس که دل در گرو ایرانی آباد، مستقل، متحد و سرافراز دارد و در راس و جلودار همه، شهدای گرانقدر است به پایان می برم:
سربازم و هرگز نکنم پشت به میدان
گر سر برود من نروم از سر پیمان
فاسد بود آن خون که به پای تو نریزد
ای خاک مقدس که بود نام تو ایران

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه (هفتم آذرماه) با کمین در مسیر خودروی حامل «محسن فخری‌زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله قرار گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی باتوجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

کرم محمدی فرماندار دالاهو

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار