مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از افزایش ۱۰ برابری پهنای باند اینترنت در ایام کرونا خبر داد و گفت: توانسته‌ایم پهنای باند اینترنت را برای دستیابی بهتر مشترکان به بیش از هزار و ۷۰ گیگ افزایش دهیم.
کد خبر: ۹۲۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 30 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«شهریار بهنیا» افزود: در ایام خانه‌نشینی برای کاهش ابتلا به بیماری کرونا مردم بیشتر برای کارهای اداری، بانکی، خریدها و آموزش تحصیلی از فضای مجازی و اینترنت استفاده می‌کنند، برهمین اساس مصرف اینترنت در استان افزایش هفت برابری داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ برابری پهنای باند اینترنت در ایام کرونا، گفت: توانسته‌ایم پهنای باند اینترنت را برای دستیابی بهتر مشترکان به بیش از هزار و ۷۰ گیگ افزایش دهیم که اکنون از ۳۰۰ گیگ آن استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: برای توسعه ارتباطات استان ۱۳۸ سایت جدید تلفن همراه احداث و ۲۲۳ سایت تلفن همراه به نسل سوم و چهارم تلفن همراه ارتقا داده شده است و همچنین توسعه فیبرنوری شهری و بین‌شهری به بیش از ۹۰۰ کیلومتر رسیده است.

بهنیا، با اشاره به برقراری رومینگ بین اپراتوری در ۴۴۷ روستا گفت: با تحویل مودم رایگان به هزار و ۶۳۷ مدرسه روستایی و هزار و ۲۲۷ مدرسه شهری این مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، ضمن تشکر از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت ایام قرنطینه خانگی، اظهار داشت: با همکاری وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه ۴۰۳۰ راه‌اندازی شده که اطلاعات مبتلایان به ویروس کرونا در این سامانه ثبت می‌شود و فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری و ایستگاه‌های قطار می‌توانند از این سامانه استعلام کنند و از ارایه خدمات به افراد بیمار خودداری کنند.

افزایش مصرف اینترنت در دوران شیوع کرونا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه از افزایش مصرف اینترنت در دوران شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: هم اکنون میزان مصرف استان به ۳۰۰ تا ۳۵۰ گیگ بر ثانیه رسیده است.

بهنیا گفت: در وضعیتی که کرونا موجب تعطیلی بسیاری از مراکز علمی و خدماتی شده، میزان مراجعه و مصرف اینترنت مردم افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: با توجه به مصرف دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و عموم مردم از اینترنت برای سهولت در استفاده از اینترنت هم اکنون تا سه برابر مصرف فعلی استان توان تامین اینترنت داریم و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با اشاره به وجود مشترکان اینترنت در استان، گفت: دسترسی این افراد متفاوت است، برخی از طریق فیبرنوری، برخی از طریق سایت‌های نسل سوم و چهارم و برخی از طریق ADSL به اینترنت متصل می‌شوند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار