گوشت مرغ که هفته گذشته در بازار کرمانشاه هرکیلوگرم ۳۵ هزار تومان به فروش می رسید، با تصمیماتی که از سوی مسوولان استان اتخاذ شد روند کاهشی به خود گرفت و ۱۰ هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش یافت.
کد خبر: ۹۲۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 30 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه روز دوشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا، گفت: علت عمده افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار ناشی از کاهش جوجه ریزی مرغداران در مهرماه بود.

هدایت حاتمی توضیح داد: مشکلاتی که در مهر ماه برای تهیه نهاده های دامی به وجود آمد باعث شد که مرغداران برای کاهش ریسک جوجه ریزی خود راه کاهش دهند که این موضوع در نهایت به کاهش مرغ موردنیاز بازار در آبان و آذر منجر شد.

جوجه‌های جدید در راه بازار

وی با اشاره به برگزاری نشست های متعدد ستاد تنظیم بازار، گفت: پس از وقفه ایجاد شده در مهر ماه روند جوجه ریزی در مرغداری های استان را در ماه های آبان و آذر افزایش دادیم به شکلی که میزان جوجه ریزی در این ۲ ماه از مدت مشابه سال قبل پیشی گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: در روزهای آینده با ورود جوجه های تولیدی در آبان ماه به بازار بدون شک بار دیگر شاهد کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار کشور خواهیم بود.

توزیع روزانه ۱۰۰ تن مرغ گرم در بازار کرمانشاه

حاتمی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت مرغ نسبت به هفته گذشته در کرمانشاه گفت: این کاهش قیمت در پی اعمال سیاست های ستاد تنظیم بازار و توزیع مناسب این محصول بود.

وی توضیح داد: از هفته گذشته به دنبال افزایش قیمت بازار، مرغ منجمد ذخیره شده را با قیمت ۱۵ هزار تومان با اولویت مناطق محروم در بازار توزیع کردیم که این موضوع منجر به شکسته شدن جو روانی حاکم بر بازار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: از سوی دیگر با بازنگری در روند فعالیت مرغداری ها و کشتارگاه ها تمام مرغ های ۴۷ روزه را کشتار و روانه بازار کردیم.

حاتمی عنوان کرد: اعمال این سیاست ها منجر شد که روزانه به صورت متوسط ۱۰۰ تن گوشت گرم مرغ در بازار توزیع شود.

تردد بدون اجازه مرغ ممنوع

وی همچنین به محدودیت های وضع شده برای جابجایی گوشت مرغ و مرغ زنده در سطح استان اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه هرگونه جابجایی مرغ در استان باید تحت نظارت دامپزشکی انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه یادآور شد: کنترل تردد و جابجایی مرغ در استان منجر به جلوگیری از توزیع خارج شبکه این محصول در بازار می‌شود.

حاتمی با بیان اینکه در این ایام نظارت ها بر بازار نیز افزایش پیدا کرده است، گفت: تاکنون با تخلف قابل توجهی در زمینه گرانفروشی مرغ از سوی اصناف روبه رو نشده ایم با این حال در صورت مشاهده تخلف با جدیت برخورد خواهیم کرد.

در هفت سال گذشته میزان تولید گوشت مرغ در استان کرمانشاه با ۲۲ درصد افزایش به ۷۲ هزار تن رسیده است.

میزان تولید گوشت مرغ در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۲، در حدود ۵۸ هزار و ۸۵۷ تن بود که اکنون به بیش از ۷۲ هزار تن رسیده است.

در سال ۹۲ تعداد ۴۹۵ واحد مرغ گوشتی در استان کرمانشاه مشغول فعالیت بود که این میزان طی سال ۹۹ به ۵۷۶ واحد رسیده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار